آیا توان رقابت با خودروی خارجی را داریم؟

دوشنبه 9 تیر 99 ساعت 10:29
آیا توان رقابت با خودروی خارجی را داریم؟

یک عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی نبود رقابت را دلیل کاهش کیفیت در صنایع خودروسازی داخلی عنوان کرد و گفت که اگر پس از نیم قرن خودروسازی توان رقابت با خودروی خارجی را نداریم لزومی ندارد خودرو تولید کنیم.

عبدالناصر درخشان اظهار کرد: مساله خودرو مبتلابه همه جامعه است و قطعا این موضوع در کمیسیون صنایع مجلس یازدهم هم به طور جدی و با توجه به شعار سال در زمینه جهش تولید پیگیری خواهد شد.

وی با ذکر اینکه کمیسیون صنایع برنامه‌های خود را در این زمینه ارائه خواهد کرد، افزود: بخش عمده‌ای از مردم ما چاره‌ای ندارند جز این که از خودروی ساخت داخل استفاده کنند که آن هم استاندارد و کیفیت لازم را ندارد و به معضل و مشکلی برای مردم تبدیل شده است.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس یاد آور شد: اگر ما بخواهیم برای حوزه خودرو، هدف‌گذاری داشته باشیم باید بعد از نیم قرن تولید خودرو، توان رقابت با صنایع خودروسازی خارجی را داشته باشیم. در غیر این صورت لزومی ندارد که خودرو تولید کنیم.

درخشان ادامه داد: کشورهای پیشرفته که سالیانه چندین برابر ما خودرو تولید می کنند نیروی کارشان به مراتب کمتر از خودروسازی ما است. خودروسازهای داخلی می گویند ما به اندازه ۵۰۰ هزار نفر شغل ایجاد کرده‌ایم اما باید گفت به همین اندازه هم آدمهایی با خودروی داخل کشته شده‌اند.

وی با ذکر اینکه خودرویی مثل پراید که در صنایع خودروسازی داخلی تولید می شود به وضوح استاندارد لازم را ندارد، افزود: ما باید از روش فعلی فاصله بگیریم و به سمت و سوی رقابت برویم. اگر رقابت نباشد خودروساز هر خودرویی بخواهد تولید می کند. وقتی بازار برای آنها فراهم باشد دیگر نیازی هم ندارند که کیفیت را مورد توجه قرار دهند. البته بخش عمده‌ای از صنعت خودروسازی ما خصوصی است اما رقابت سالم نبوده و آنها مکلف به ایجاد زیرساخت‌ها نبوده‌اند.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar