اجرت تعمیرات دوچرخه و موتورسیکلت توافقی است

سه شنبه 5 آذر 98 ساعت 09:57
اجرت تعمیرات دوچرخه و موتورسیکلت توافقی است

رئیس اتحادیه تعمیرات دوچرخه و موتورسیکلت گفت: اجرت تعمیرات موتورسیکلت به طور توافقی است و صاحبان باید قیمت‌ها را با تعمیرکاران طی کنند.

مصطفی صفرخانی، رئیس اتحادیه تعمیرات دوچرخه و موتورسیکلت در خصوص شرایط این صنف گفت: رنج کاری ما اغلب در فصل تابستان است و تقریباً از ماه اردیبهشت فعالیت تعمیرکنندگان دوچرخه و موتورسیکلت آغاز می‌شود. این روند نهایتاً تا اواسط ماه مهر ادامه خواهد داشت و با توجه به این که در ماه تابستان تعطیلی مدارس وجود دارد میزان استفاده کودکان از دوچرخه هم بالا می‌رود. لازم به ذکر است، استقبال از دوچرخه همچنان نیازمند تبلیغات بیشتر و ارائه بسته تشویقی است البته سه‌شنبه‌های بدون خودرو در حال انجام شدن است ولی وضعیت آن هنوز خوب نیست. برای جمعیت تهران استفاده از دوچرخه بسیار ناچیز و حدود صفر است ضمن این که فرهنگ استفاده از آن هنوز جا نیفتاده است. علت عدم استفاده از دوچرخه در تهران هم به پستی و بلندی‌ها شهر بر می‌گردد.

وی در خصوص شرایط موتورسیکلت‌های برقی اظهار کرد: استقبال از موتورسیکلت‌های برقی هم انجام نشده چون که قیمت آن‌ها بالا است. از لحاظ تعمیرات این موتورسیکلت‌ها مشکل خاصی ندارند و تنها یک دینام روی چرخ عقب نصب شده که به آن مربوط می‌شود. اما در خصوص باتری، بعضی از شرکت‌ها موتورسیکلت‌ها را آورده‌اند و ۶ ماه در گمرک مانده بنابراین از عمر باتری‌ها کاسته می‌شود. شکایت‌هایی در خصوص فاسد شدن باتری وجود داشته که به شرکت‌ها فرستادیم و آن‌ها را متقاعد کردیم تا باتری از زمان استارت باید به مدت یک سال کار کند. قیمت باتری این موتورسیکلت‌ها نسبت به وسیله بسیار بالا است و اگر این قیمت شکسته شود احتمال دارد که استقبال بیشتری از این وسایل نقلیه انجام پذیرد.

صفرخانی در پایان به وضعیت اجرت‌ها اشاره کرد و گفت: اجرت تعمیرات دوچرخه و موتورسیکلت توافقی است و تا به امروز نتیجه‌ای در خصوص نرخ‌گذاری گرفته نشده است. اگر کسی به تعمیرگاه وارد شد پیش از آن باید قیمت‌ها را با مکانیک طی کند. از سال پیش تا امسال هم نرخی که بین تعمیرکاران موتورسیکلت و دوچرخه بین تعمیرکاران در نظر گرفته شده تغییری نداشت. مشکل اصلی این صنف دارایی است و از سوی دیگر هم لوازم بی کیفیت برای تعمیرکاران مشکل‌ساز شده است. قطعات به کشور وارد شده و هیچ مشورتی هم انجام نگرفته در نتیجه کیفیت به تعمیرکاران ربطی ندارد.

گسترش نیوز

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar