احتمال لغو ممنوعیت واردات خودروهای خارجی زیاد است

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
احتمال لغو ممنوعیت واردات خودروهای خارجی زیاد است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طرح ساماندهی خودروها در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن است و احتمال اینکه ممنوعیت واردات خودروهای خارجی برداشته شود زیاد است.

سعید باستانی در مورد شرایط خودروسازی گفت: سهم بازار خارجی در داخل کشور تقریباً ۷ درصد است و این به معنای این است که ۹۳ درصد از بازار داخلی دست خودروسازان داخلی است.

باستانی با اشاره به اینکه خودروسازان داخلی نمی‌توانند نیاز داخل را تأمین کند درست نیست، چون آن ۷ درصد را می‌توانند پوشش دهند، عنوان کرد: ممنوعیت واردات خودرو کار پسندیده‌ای نبود و این ممنوعیت باید برداشته شود.

نماینده مردم زاوه و تربت حیدریه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این ممنوعیت واردات خودرو تا پایان سال است، دائمی نبوده و برای وضعیت بحران این قانون را لحاظ کردند.

وی با ذکر اینکه در مورد طرح ساماندهی خودروها عقیده داریم که خودرو باید با روش مدیریت شده وارد کشور شود که هم اکنون شیوه مدیریت آن را بررسی می‌کنیم افزود: در حال بررسی این موضوعات هستیم که خودروهایی با چه حجم موتور و سقف قیمت می‌توانند وارد شوند و چه نوع ارزی باید به آن تعلق گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: طرح ساماندهی خودروها در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن است و در حال بررسی است و احتمال اینکه ممنوعیت واردات خودروهای خارجی برداشته شود زیاد است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "احتمال لغو ممنوعیت واردات خودروهای خارجی زیاد است"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
مهران
مهمان

باسلام
امیدوارم دولت و وزارت صمت سهم خودشون از این آشفته بازار گرفته باشن!! ، و اجازه بدن با ورود خودروهای جدید بازار به تعادل برسه..

شاید قیمتهاخودروهای داخلی هم کمی تعدیل بشه