لغو عرضه خودرو در بورس کالا چه دلیلی دارد؟

بروزرسانی در: شنبه 21 خرداد 01 ساعت 09:27
لغو عرضه خودرو در بورس کالا چه دلیلی دارد؟

مهدی طغیانی در خصوص اقدام وزارت صمت در لغو یکباره عرضه خودرو در بورس کالا اظهار کرد: در پی این اقدام وزارت صمت، صبح امروز دلایل این آن را از معاون پارلمانی این وزارتخانه جویا شدم، به گفته مسئولان این وزارتخانه این اقدام در پی مصوبه این وزارتخانه در پاییز سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به اعلام فراخوان رسمی بورس کالا برای عرضه دو خودرو در این بستر و اخذ پیش پرداخت از سوی مردم برای خرید، گفت: چرا باید با گذشت مدت ها از این مصوبه، ساعاتی قبل از آغاز عرضه این خودروها در بورس کالا، یک دفعه وزارت صمت بر مبنای مصوبه ماه ها پیش خود چنین تصمیمی بگیرد؟! چرا این مصوبه قبلاً اجرا نشده؟!  مسئولان وزارت صمت تاکنون پاسخ قانع کننده ای نداشتند.

طغیانی ادامه داد: به گفته وزارت صمت بورس کالا مربوط به عرضه کامودیتی است و به خودرو مربوط نمی شود! خوب، کجای دنیا برای عرضه خودرو قرعه کشی وجود دارد؟!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: استدلال های وزارت صمت درباره این تصمیم برای ما قابل قبول نیست و این موضوع را بسیار جدی پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: ریل درست در حال پیمودن بود، در بورس کالا فاصله بین قیمت کارخانه و بازار دستکم برای خودروهایی که مشمول عدم قیمت گذاری می شود برداشته و توقع ما بر این بود که این عرضه مرتب افزایش یابد، یعنی از دو مدل خودرو فراتر رفته و تعداد بیشتری از خودروها را در بر گیرد.

طغیانی تصریح کرد: بورس کالا رانت موجود در اختلاف قیمت بازار و کارخانه را حذف می کرد این در حالی است که متاسفانه وزارت صمت تا کنون برنامه ای برای حل این معضل ارائه نکرده است و سامانه هایشان هم همچنان دچار مشکل است.

وی یادآور شد: بسیاری از کارشناسان، حراج خودرو در بورس کالا را تایید می کنند اما وزارت صمت بدون توضیح قانع‌کننده‌ای جلوی این عرضه را گرفته است، وزارت صمت باید در این باره به مجلس توضیح دهد؛ اتخاذ چنین تصمیم های آنی معنا ندارد، این مسیر غلط است و اقدامات باید به سرعت به ریل اصلی بازگردد.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar