وام ۱۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی تاکسی‌ های پایتخت

سه شنبه 10 مرداد 02 ساعت 17:07
وام ۱۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی تاکسی‌ های پایتخت

اعضای شورای شهر تهران گزارش مالی سازمان تاکسیرانی برای سال ۱۴۰۰ را بررسی و نظرات خود را در این باره اعلام کردند.

اعضای شورای شهر تهران صبح امروز حسابرسی شرکت تاکسیرانی شهر تهران برای سال ۱۴۰۰ را روی میز بررسی قرار داده و آخوندی پس از استماع گزارش حسابرس، گفت: خوشبختانه مواردی که در گزارش حسابرس در سال ۱۴۰۰ مطرح شد در گزارش ۱۴۰۲ رفع شده بود؛ اما دقت داشته باشید که چند نکته در سازمان تاکسیرانی حائز اهمیت است و یکی از آنها نداشتن حسابرس داخلی است. یعنی کنترل‌های داخلی صورت نمی‌گیرد و باید این مسئله را رفع کنیم.

وی با اشاره به لزوم تغییر در برخی اساسنامه شرکت‌ها در شهرداری تهران افزود: این مهم در انتظار نظر هیات رئیسه است.

تشکری هاشمی نیز با بیان اینکه لایحه پیشنهادی اعضای هیات عامل ماه‌ها است که منتظر ارسال به شورای شهر است، گفت: جای سوال است که چرا این مهم ارسال نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مشکل صندوق کارآفرینی امید که باید برای نوسازی تاکسی‌ها وام بدهد باید با ورود شهرداری دنبال شود، تصریح کرد: سال گذشته تنها ۲۷۰۰ خودرو و امسال هم کمتر از ۶۰۰ خودرو نوسازی شده است که این نوسازی‌ها عمدتا با ارائه پول نقد از سوی راننده تاکسی بوده و اساسا چند راننده تاکسی داریم که ۳۰۰ میلیون تومان پول نقد داشته باشند؟.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مجوز واردات خودروی نو و دست دوم صادر شده؛ اما تاکسی‌ها که عموم مردم با آنها سر و کار دارند جزو لیست نیستند، گفت: این مشکلات باید حل و فصل شود.

وحدت کار مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران نیز که در جلسه امروز شورای شهر تهران حضور داشت با بیان اینکه طی قراردادی با شرکت کنترل ترافیک از محل درآمد طرح ترافیک به میزان ۵۰۰ میلیارد تومان برای اعطاء تسهیلات نوسازی تاکسیرانی پیش بینی شده و ۱۰۰۰ میلیارد تومان هم از صندوق کارآفرینی امید پیش بینی شده، افزود: در مجموع ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب وام ۱۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی تاکسی‌ها پیش بینی شده است که ۶۰ ماهه و با سود هشت درصد خواهد بود که چک اولیه ۱۰۰ میلیارد تومان نهایی شده است و از آنجایی که ورود سمند سورن به عنوان تاکسی نهایی شده نوسازی آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه به اتفاق شهردار تهران با وزیر صمت برای واردات خودرو به ویژه خودروی برقی جلسه داشتیم، گفت: دولت هم بر اجرای این مهم تاکید دارد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران در مورد قرارداد سرویس مدارس استثنایی نیز اظهار کرد: قرارداد سرویس مدارس استثنایی بین اداره کل آموزش و پرورش و پیمانکاران بود و شهرداری طرف قرارداد نیست و تمام مطالبات سال گذشته پرداخت شد و از بودجه امسال نیز ۳۰ درصد که مربوط به سه ماه اول سال بود، پرداخت شده است.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران گزارش حسابرس در خصوص وضعیت مالی سازمان تاکسیرانی برای سال‌های مالی ۱۴۰۰ را مطلوب ارزیابی کرده و رأی مثبت دادند.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar