پیکاپ آمیگ اهورا صنعت در راه ایران

بروزرسانی در: سه شنبه 5 اردیبهشت 02 ساعت 10:03
پیکاپ آمیگ اهورا صنعت در راه ایران

با توجه به اطلاعات به دست آمده از گمرک و وزارت صمت، شرکت اهورا صنعت ماشین که در زمینه ماشین آلات صنعتی فعالیت می کند، می خواهد تا بزودی یک پیکاپ دو دیفرانسیل اتوماتیک را به بازار عرضه کند. این پیکاپ با نام آمیگ به بازار ایران معرفی خواهد شد. در حال حاضر تصاویر این خودرو بر روی وبسایت رسمی اهورا صنعت قرار گرفته است.

آمیگ نسخه ای فیس لیفت و با کمی تغییرات پیکاپ ترالورد (یا همان ۱۹۸۶) کمپانی ZX چین است که نمونه های اولیه آن در راه ایران هستند و اهورا خودرو می خواهد تا این خودروی دو دیفرانسیل را به صورت مونتاژی به بازار عرضه کند. چند روز قبل هم اعلام شد که همین محصول با مشخصاتی دیگر توسط دیار خودرو و ایساتیس موتور به بازار می آید.

حال در میان فعالان صنعت خودرو این پرسش مطرح شده است که چرا مسئولان وزارت صمت نگاه تخصصی به بازار خودرو ندارند و می گذارند تا چینی ها و برخی خودروسازان تازه وارد، یک محصول را با چند نشان تجاری مختلف به ایران بیاورند؟

پیکاپ آمیگ اهورا خودرو قرار است تا با پیشرانه دو لیتری توربوشارژر TGDi به بازار ایران بیاید و ۲۲۸ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده این پیکاپ چینی از نوع ۸ سرعته اتوماتیک AT ساخت کمپانی ZF است و توان را به چهار چرخ خودرو انتقال می دهد. این خودرو قرار است تا با امکانات مختلفی از جمله کروز کنترل، ترمز پارک برقی، اتوهلد، تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال قدرت، نمایشگر لمسی، قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب و… به بازار بیاید.

این خودرو از نظر ابعاد و اندازه با محصولات چون مکث کلوت، دیار L7 پلاس، KMC T8، فوتون تونلند G7 و… برابر است و در بسیاری از بخش های فنی و شاسی، شباهت زیادی را با آن ها دارد. حال باید منتظر باشیم و ببینیم که چه زمانی اهورا صنعت به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز می کند و رونمایی رسمی از این پیکاپ جدید را به صورت رسمی انجام می دهد.

اسب بخار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar