ادامه همکاری جهاد دانشگاهی و ایران خودرو

سه شنبه 24 تیر 99 ساعت 15:49
ادامه همکاری جهاد دانشگاهی و ایران خودرو

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به اهمیت همکاری بخش صنعت و دانشگاهی گفت: هرجا که مدیران صنعتی به دانشگاهیان اعتماد کردند و با آن‌ها همکاری می‌کنند، سرعت کار بیشتر شده و زودتر به نتیجه می‌رسد.

صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۴ تیرماه)، نشست مشترک بررسی گزارش پیشرفت کار برطبق تفاهم‌نامه‌ گسترش همکاری‌های فناورانه، تخصصی و اجرایی برای توسعه حوزه‌های مرتبط با خودرو با حضور دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی، دکتر فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه ایران ‌خودرو و مدیران ارشد این دو مجموعه برگزار شد.

در این نشست که باگذشت کم‌تر از سه ماه از امضای تفاهم‌نامه رییس جهاددانشگاهی و مدیرعامل ایران‌خودرو برگزار شد، یک قرارداد و یک تفاهم‌نامه همکاری درزمینه‌ «خدمات فنی و مهندسی، تدوین دانش فنی، طراحی، مشاوره و ساخت قطعات اپتیک و لوازم جانبی» و «گسترش همکاری‌های فناورانه، تخصصی و اجرایی برای توسعه‌ حوزه‌های مرتبط با خودرو» به امضا رسید.

دکتر حمیدرضا طیبی در این نشست با اشاره به اهمیت همکاری بخش صنعت و دانشگاهی گفت: هرجا که مدیران صنعتی به دانشگاهیان اعتماد کردند و با آن‌ها همکاری می‌کنند، سرعت کار بیشتر شده و زودتر به نتیجه می‌رسد.

وی با ذکر این‌که تجربیات مدیران صنعتی بسیار ارزشمند است، ادامه داد: به همکاری با ایران ‌خودرو به طور بلندمدت فکر می‌کنیم و متعهد هستیم این اعتماد را با کار خوب پاسخ دهیم.

دکتر طیبی با اشاره به این‌که به طور برخط پیگیر جلسات تحقق تفاهم‌نامه‌ ایران‌خودرو و جهاددانشگاهی است، افزود: برای جهاددانشگاهی مهم است که اگر قولی دادیم، به‌خوبی عملیاتی کنیم.

رییس جهاددانشگاهی هم‌چنین در رابطه با پیشنهادهای مطرح‌شده در این نشست پیرامون همکاری در تولید خودروهای برقی، گفت: در زمینه‌ خودروهای برقی و الکتروموتورها، جهاددانشگاهی توانمندی‌های خوبی دارد و آماده‌ همکاری با ایران‌خودرو است.

ادامه‌ همکاری گسترده‌ استراتژیک بین جهاددانشگاهی و ایران‌خودرو

دکتر فرشاد مقیمی، مدیرعامل گروه ایران‌خودرو هم در این نشست با تقدیر از برگزاری ۱۰۰ جلسه در سه‌ماه اخیر برای تحقق اهداف تفاهم‌نامه‌ این شرکت و جهاددانشگاهی، گفت: همکاری ایران‌خودرو و جهاددانشگاهی استراتژیک است و می‌تواند گسترده‌تر شود.

وی با تاکید بر این‌که ادامه‌ کار هم باید با همین سرعت دنبال شود، ادامه داد: امیدواریم در همین سال ۹۹ خیلی از موضوعات تفاهم‌نامه‌ جهاددانشگاهی و ایران‌خودرو به ثمر برسد.

مدیرعامل گروه ایران‌خودرو با اشاره به این‌که اجرایی‌شدن بخش‌هایی از این تفاهم‌نامه نیاز به سرمایه‌گذاری دارد، عنوان کرد: کارها باید ازآن‌جایی‌که ساده‌تر است، آغاز شود و این قراردادها باید کنترل پروژه داشته باشد تا در زمان پیش‌بینی‌شده به انجام برسد.

مقیمی با بیان این‌که شرکت «ساپکو» باید سازنده‌ها را در کنار جهاددانشگاهی قرار دهد، افزود: برای حل مشکل سرمایه‌گذاری، باید دست بخش خصوصی را به جهاددانشگاهی گره بزنیم و این قراردادها می‌تواند به‌صورت سه‌جانبه بین جهاددانشگاهی، ایران‌خودرو و بخش خصوصی به امضا برسد.

وی هم‌چنین به تفاهم‌نامه‌ ایران‌خودرو و دو بانک برای حل مشکل سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: همه این موارد در جهت تحقق اهداف سال جهش تولید است.

محورهای همکاری جهاددانشگاهی و ایران‌خودرو

در پایان این نشست، قراردادی در زمینه‌ «خدمات فنی و مهندسی، تدوین دانش فنی، طراحی، مشاوره و ساخت قطعات اپتیک و لوازم جانبی» به امضای پژوهشکده توسعه تکنولوژی جهاددانشگاهی و شرکت مشترک ایران‌خودرو و اتومبیل پژو (ایکاپ) رسید.

تفاهم‌نامه‌ای هم در رابطه با «گسترش همکاری‌های فناورانه، تخصصی و اجرایی برای توسعه‌ حوزه‌های مرتبط با خودرو» میان جهاددانشگاهی و گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران «یاپکو» منعقد شد.

بومی‌سازی فناوری و تولید کاتالیست خودرو با همکاری شرکت یاپکو، توسعه سیستم کنترل موتور خودرو (ECU/EMS) و سیستم‌های برق و الکترونیک خودروهای آتی (مانند  EPS، ESC، TPMS، ADAS و...)، توسعه‌ پلتفرم الکترونیک خودرو برای خودروهای فعلی و آتی شرکت ایران‌خودرو شامل بنزینی، هیبرید و برقی، از محورهای مهم همکاری تفاهم‌نامه‌ ۱۰ اردیبهشت‌ماه بین جهاددانشگاهی و شرکت ایران‌خودرو برای آینده همکاری‌های گسترده این دو مجموعه بوده است.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar