افزایش ۴۵ درصدی تولیدات ایران خودروی مازندران

یکشنبه 13 مهر 99 ساعت 12:25
افزایش 45 درصدی تولیدات ایران خودروی مازندران

مدیر عامل گروه ایران خودروی مازندران گفت که تولید این شرکت در نیمه اول سال جاری که به نام سال جهش تولید مزین شده ، ۴۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

سید امید حسینی نژاد آمار تولید خودروی این شرکت در نیمه اول امسال را ۱۶ هزار و یکصد دستگاه اعلام کرد و افزود : این میزان تولید مدیون تلاش همدلانه کارکنان و زنجیره تامین نیازمندی ها بوده است.

گروه ایران خودروی بابل نیمه نخست پارسال ۱۱ هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو تولید کرده بود.

وی رساندن میانگین روزانه تولید خودرو در شرکت ایران خودروی مازندران را نشانگر تحقق برنامه های جهش تولید در نیمه نخست سال جاری دانست و ابراز امیدواری کرد که این مسیر در نیمه دوم با گام های بلندتری ادامه یابد.

حسینی نژاد در باره توزیع تولیدات این شرکت در سال جاری هم توضیح داد : بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه از خودروهای تولیدی شرکت تحویل مشتریان شده است و برنامه هایی به اجرا درآمد تا مشتریان ترغیب شوند هر چه زودتر خودروهای خریداری شده خودشان را از شرکت تحویل بگیرند.

وی توضیح داد : هم اکنون هر روز و حتی در روزهای تعطیل خودروها آماده برای مشتریان بارگیری و حمل می‌شود و این آمار در حال افزایش می‌باشد ضمن این که اطلاع رسانی شده است تا مشتریان جهت رفاه حال خویش و تسریع در تحویل خودرو ، به محل شرکت مراجعه کنند و خودرو خود را در کوتاه ترین زمان تحویل بگیرند.

مدیرعامل گروه ایران خودروی مازندران با اشاره به این که یکی از دلایل انباشت خودرو در سایت کسری قطعه بوده است ، گفت : در این مقطع حتی در روزهای تعطیل هم همکاران با حضور در شرکت جهت رفع کسری قطعه و تجاری سازی فعالیت می کنند تا خودروها زودتر به مشتریان تحویل داده شود.

وی نهضت داخلی سازی قطعات را در رفع مشکل انباشت خودروهای ناقص موثر توصیف کرد و افزود : اقدامات مؤثری در این حوزه انجام گرفت و حتی همکاری هایی با صنایع دفاعی کشور و شرکت های دانش بنیان انجام می شود و تا این لحظه نتایج آن کاهش ارزبری ۱۳۷ میلیون یورویی با داخلی سازی ۵۴ قطعه بوده است .

حسینی نژاد گفت : عمده قطعات کسری در خودروهای ناقص اعم از پمپ هیدرولیک ، مدولاتور ، ایربگ و کاتالیست مربوط به قطعات حساس و خاص می‌باشد.

وی با ذکر اینکه آخرین وضعیت خودروهای ناقص و آماده به صورت منظم به نهادهای نظارتی اطلاع رسانی می‌شود ، افزود : بحران کرونا هم که یک مشکل جهانی می باشد چالش هایی در روند تولید و تأمین قطعات از قطعه سازان ایجاد کرده بود.

مدیر عامل شرکت ایران خودروی مازندران گفت : قطعه سازان خوبی در استان مازندران فعالیت می کنند که تولیدات آنان در خط تولید این شرکت مصرف می شود که همین موضوع، اشتغال غیر مستقیم زیادی ایجاد کرده است.

وی افزود : در حوزه کیفیت ، ارتقاء خودروهای تولیدی که در سرلوحه امور قرار دارد بر اساس استانداردهای مصوب ملی تولید و عرضه می‌شود و حساسیت ویژه ای در حوزه کیفیت در گروه وجود دارد و همچنین این شرکت موفق به دریافت سومین ستاره کیفی خودروهای تولیدی از شرکت بازرسی مهندسی ایران هم شده است.

شرکت ایران خودروی مازندران در سال ۱۳۸۹ با تولید روزانه سه دستگاه خودرو فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون روزانه ۱۶۵ دستگاه خودرو تولید می کند.

شرکت ایران خودروی مازندران در ۲۵ کیلومتری جنوب شهرستان بابل ، در شهرک صنعتی رجه واقع در بندپی شرقی بابل فعالیت می کند.

ایرنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar