افزایش ۵۹ درصدی تولیدات ایران خودرو

شنبه 15 آذر 99 ساعت 11:00
افزایش 59 درصدی تولیدات ایران خودرو

مدیرعامل شرکت صنعتی ایران خودرو از افزایش ۵۹ درصدی تولیدات این شرکت صنعتی از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

فرشاد مقیمی افزود: پارسال تا این تاریخ ۲۱۶ هزار دستگاه خودرو تولید کردیم، اما امسال این رقم تاکنون با ۱۲۵ هزار دستگاه افزایش به حدود ۳۴۱ هزار دستگاه رسیده است.

وی بااشاره به این که در سال جهش تولید قرار داریم افزود: با توجه به تأکیدات اخیر مقام معظم رهبری بر افزایش تولیدات صنعتی کشور، وزیر صمت بلافاصله، جلساتی را در بخش صنعت خودروی کشور برگزار کرد.

مدیرعامل شرکت صنعتی ایران خودرو با اشاره به اینکه همه تولیدات امروز حاصل توان داخلی کشور است ادامه داد: از ابتدای آذر، رشد نزدیک به ۱۵ درصدی را علاوه بر رشد ماه‌های اخیر پیگیری کردیم و در روز شنبه توانستیم حدنصاب ۲۹۵۳ دستگاه را بزنیم که این حدنصاب به حدود ۳ سال اخیر بر می‌گردد.

مقیمی اضافه کرد: متوسط تولید ما تا اول آذر نزدیک به ۲ هزار دستگاه در روز بود، اما این رقم از ابتدای آذر تاکنون؛ بالغ بر روزانه ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه است.

مدیرعامل شرکت صنعتی ایران خودرو ادامه داد: در روز ۵ شنبه، حدنصاب تاریخی دیگری را به ثبت رساندیم و توانستیم نزدیک به ۴۸۰۰ دستگاه خودرو را تجاری کنیم و این در تاریخ ۶۰ ساله این خودروسازی بی سابقه بوده است.

وی گفت: ۲۸ هزار دستگاه خودرو تعهد معوق داریم که از این تعداد؛ ۹ هزار و ۵۰۰ خودرو تولید شده است و از زمان اعلام قیمت این خودرو‌ها در فردا و پس فردا از سوی سازمان حسابرسی، این تعداد را تحویل مردم خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت صنعتی ایران خودرو افزود: سعی می‌کنیم همه معوقات را خیلی زودتر از پایان امسال به صفر برسانیم.

وی با ذکر این که تاکنون ۸ مرحله از فروش فوق العاده را انجام دادیم، اضافه کرد: بالغ بر ۸۷ هزار تعهد ایجاد شده که ۶۵ هزار خودرو از این تعهدات به مردم تحویل داده شده است و معمولاً این خودرو‌ها را در بازه زمانی ۴۰ روز تحویل دادیم.

مدیرعامل شرکت صنعتی ایران خودرو گفت: به طور سنتی، بالغ بر ۵۰ درصد تولیدات خودروی کشور بر عهده ایران خودرو است و اکنون نزدیک به ۵۲ درصد از کل تولیدات صنعت خودروی کشور را رقم زدیم.

وی افزود: امسال سهم ایران خودرو از مجموع یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه هدف گذاری شده؛ تولید ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو است.

مقیمی اضافه کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت یک بسته جهش تولید را پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری با استفاده از همه ظرفیت‌های داخل کشور تهیه کرد که در چند روز آینده مراحل تصمیم سازی آن به جمع بندی نهایی می‌رسد و این تعهد را در آن بسته داده ایم که به تولید ماهانه ۶۰ هزار دستگاه خودرو برسیم.

وی با ذکر اینکه قطعه سازان با همت بیشتری در حال فعالیت هستند، گفت: این جهش تولید شرکت صنعتی ایران خودرو فقط در بخش تولید خودرو‌های سواری نبوده است بلکه در بخش خودرو‌های تجاری از جمله مسافری و باری هم ۴۶ درصد رشد تولید داریم.

مدیرعامل شرکت صنعتی ایران خودرو با اشاره به اینکه از اول آذر، ایران خودرو دیزل بالغ بر ۲۰۰ درصد رشد تولید دارد، افزود: امسال خط اتوبوس سازی این خودروساز را پس از ۹ سال توقف، مجددا به چرخه تولید برگرداندیم.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar