تولیدات ایران‌خودرو و سایپا در برابر تویوتا و فولکس‌واگن

بروزرسانی در: پنج شنبه 25 آذر 00 ساعت 10:28
تولیدات ایران‌خودرو و سایپا در برابر تویوتا و فولکس‌واگن

آمارهای رسمی حاکی از آن است که ایران خودرو و سایپا مجموعا در سال ۹۹، ۹۸۳ هزار دستگاه خودروی سواری و وانت سبک تولید کرده‌اند. این رقم برای سال ۹۸، حدود ۸۳۰ هزار دستگاه بوده است.

شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن در سال ۲۰۲۰ با اینکه ۱۱ درصد نسبت به سال قبل از آن کاهش فروش داشته ۹.۵۲۸ میلیون خودرو تولید کرده است و درواقع به صورت ماهانه حدود ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو راهی بازار جهانی کرده است.

این رقم باعث شد تا تویوتا در سال ۲۰۲۰ بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده خودرو در جهان شود.

شرکت فولکس واگن هم توانست در همین سال و علیرغم کاهش ۱۵ درصدی تولید نسبت به سال ۲۰۱۹، ۹.۳ میلیون دستگاه راهی بازار کند.

شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن گزارش داده علی رغم همه کاستی‌ها اما می‌خواهد میزان تولید خود برای ماه ژانویه پیش رو را دوباره به ۸۰۰ هزار دستگاه در ماه برساند.

این شرکت در بیانیه خبری خود گفته که ما بر اساس پیش‌بینی تولید ۹ میلیون دستگاه خودرو برای سال جاری میلادی به فعالیت خود ادامه خواهیم داد.

در صورتی که تولید ۸۰۰ هزار دستگاهی برای ماه ژانویه محقق شود نسبت به ژانویه سال ۲۰۲۱، ۶۰ هزار دستگاه بیشتر خواهد بود. شیوع ویروس کرونا و متعاقبا اعمال تعطیلی‌های کرونایی و توقف فعالیت کارخانه‌های تولیدی تراشه‌های الکترونیکی در مالزی و ویتنام باعث کمبود این قطعات برای خودروسازان در بازار جهانی شده و تولید آنها را پایین آورده است. فقط در ماه ژانویه تویوتا مجبور شده به خاطر نبود قطعات از خیر تولید ۱۴ هزار دستگاه خودرو بگذرد.

فارس

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar