مشکل شکستن سقف شیشه‌ ای پژو ۲۰۷ + بیانیه ایران خودرو

بروزرسانی در: دوشنبه 18 مهر 01 ساعت 06:03
مشکل شکستن سقف شیشه‌ ای پژو 207 + بیانیه ایران خودرو

به روزرسانی ۱ خرداد ۱۴۰۱ : ایران خودرو شفاف سازی کرد *گزارشی از شکستن سقف شیشه‌ای ۲۰۷ دریافت نشده است*

بررسی ویدیوی سقف شیشه ای ۲۰۷ در یوتیوب

در پی انتشار مطلبی غیرمستند در خصوص شکستن سقف شیشه ای محصول ۲۰۷ به دلیل استفاده از جک، گروه صنعتی ایران خودرو این موضوع را کذب دانست و اعلام کرد: تا کنون هیچ گزارشی دال این موضوع در شبکه خدمات پس از فروش گزارش نشده است.
در حال حاضر تمامی خودروهای دارای سقف شیشه‌ای، در دوره گارانتی بوده و بدیهی است، در صورت وقوع چنین موضوعی، مشتریان برای جبران خسارت به نمایندگی های مجاز مراجعه می‌کردند، اما تا کنون هیچ مراجعه‌ای به شبکه خدمات پس از فروش ایران‌خودرو برای این موضوع صورت نگرفته است.
به منظور تنویر افکار عمومی و اطلاع دقیق مشتریان از ایمنی سقف شیشه‌ای محصولات یادآور می‌شود، بر خلاف سقف خودروهای عادی که از یک لایه ورق ساخته شده است، سقف خودروهای پانوراما به صورت یک مجموعه کلاف تقویت‌شده هفت‌تکه و با ورق ضخیم‌تر تا میزان ۴۰ درصد تولید می‌شود و این امر موجب افزایش استحکام کل بدنه به خصوص در آزمون‌های پیچش و خمش بدنه نسبت به خودرو سقف فلزی شده است.
شیشه سقف دست‌کم پنج میلی‌متر با قطعات صلب بدنه فاصله دارد. میزان تغییر شکل بدنه اندازه‌گیری شده در آزمون‌های مرتبط، چند دهم میلی‌متر است و در حالت‌های بسیار شدید و مخرب آزمون پیچش و خمش، تا حداکثر دو میلی‌متر می‌رسد.
چنان‌چه استفاده از جک باعث تغییر شکل بدنه و شکسته شدن شیشه سقف می‌شد، در این خودروها و همچنین خودروهای معمولی، شیشه‌های جلو و عقب خودرو نیز شکسته شود که چنین امری اتفاق نمی‌افتد و هیچ‌گونه ریسکی متوجه این خودروها نیست.

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱: شکستن سقف شیشه‌ای پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ پاناروما در صورت جک زدن زیر خودرو مشکل جدیدی است که دامن‌گیر مالکان خودروهای ۲۰۶ و ۲۰۷ سقف شیشه‌ای شده است.

از ورود آب به داخل کابین تا ایرادهای مونتاژی ساده؛ صنعت خودرو ایران پر است از موارد حاشیه‌ای که امکان رفع آن با اندکی دقت وجود دارد اما موردی که قصد پرداختن به آن را داریم فراتر از یک مشکل ساده است.

به تازگی مشکلات زیادی در صنعت خودرو و خودروهای تولید داخل به وجود آمده است که بخشی از آن را می‌توان به موضوع تحریم‌ها مرتبط دانست اما بخش عمده‌ای از آن به افت کیفیت قطعات خودرو به دلیل نبود نظارت و استاندارد مناسب باز می‌گردد.

یکی از این مشکلات که اخیرا از سوی چند تعمیرکار خودرو و نمایندگی‌های مجاز ایران خودرو مطرح شده است مربوط به نسخه سقف شیشه‌ای پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ است.

بنابر اطلاعات موجود برخی از این خودروها زمانی که پنچر می‌شود و مالک با جک زدن می‌خواهد اقدام به تعویض تایر معیوب کند ناگهان سقف شیشه‌ای خودرو ترک یا خرد می‌شود.

البته تعمیرکاران راهکار رفع این مشکل را نیز همچون ده‌ها مورد دیگر در خودروهای تولید داخل می‌دانند اما ارتباط این ایراد با مقوله امنیت رانندگان حساسیت این موضوع را دوچندان کرده است.

این مشکل که در ماه‌های اخیر چند بار تکرار شده است را نمی‌توان به کم دقتی در مونتاژ ربط داد بلکه مشکل فراتر از این است و احتمالا به ستون‌های خودرو مربوط می‌شود.

هر چند این اتفاق برای تعدادی از مالکان رخ داده است و مشکل فراگیری نیست اما به دلیل حساسیت موضوع لازم است تا گروه صنعتی ایران خودرو نسبت به این اتفاق با حساسیت بیشتری برخورد و هر چه سریع‌تر شفاف سازی کند.

در پایان لازم است تا به مالکان این خودروها هشدار دهیم که در صورت پنجری از زدن جک در کناره‌های خودرو خودداری و سعی کنند جک را در وسط خودرو قرار دهند تا از این طریق از اعمال فشار نامتناسب به سقف شیشه‌ای جلوگیری شود.

پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

6 دیدگاه ها برای "مشکل شکستن سقف شیشه‌ ای پژو ۲۰۷ + بیانیه ایران خودرو"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
محمد
مهمان

ادامه تولید خودروهای پاناروما یا همان قابلیت سقف شیشه ای با مجوز و مسئولیت اداره ی #استاندارد و #خودروسازیِ مربوطه هست. هرگونه ایراد در این زمینه قابلیت پیگیری قضایی به خاطر هدررفت سرمایه ی مردم است. اگر #بدنه #استحکام لازم رو نداشته باشه قطعاً در #شیب_ملایم جک زدن برای پنچرشدن که چیزی بسیار متداول هست مردم به مشکل خواهند خورد. لطفا امین سرمایه های مردم باشید.

Yousef
مهمان

سلام
واقعا همچین مشکلی وجود داره …؟؟؟

Zeebalance
مهمان

کسی واقعا چنین مشکلی برایش پیش اومده؟
لطفا مستند جواب بده یا فقط حرف و باور مردم شده که سقف شیشه ایی ترک بر می داره
اگر چنین مشکلی بوده آیا به شرکت مراجعه کرده یا نه؟ و اینکه جواب شرکت چی بوده؟

میثم
مهمان

بله برا من اتفاق افتاده جواب نمایندگی بهم اینه که ماشین باید کارت طلایی داشته باشه گارانتی شامل سقف شیشه ای نمیشه خداازشون نگذره

مجید
مهمان

علت شکست چی بود؟
جک زدن یا مورد دیگه؟
از لحاظ نفوذ آب به داخل اتاق چطور؟

بهار
مهمان

قیمت سقفش چقدره؟