سورن گازسوز رونمایی شد

بروزرسانی در: چهارشنبه 30 بهمن 98 ساعت 11:25
سورن گازسوز رونمایی شد

در حاشیه همایش بین المللی موتورهای درونسوز و نفت که با حضور مدیر عامل ایران خودرو و معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت برگزار شد، از نمونه توسعه یافته خودروی سورن گازسوز رونمایی شد.

این خودرو تنها از طریق گاز می‌تواند بیش از ۴۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد و نسبت تراکم آن نسبت به خودروی مشابه بنزینی آن بالاتر است.

از مزایای  این خودروی گازسوز این است که مخازن گاز آن در زیر خودرو و در کف کار شده و مخزن صندوق آن کاملاً در دسترس بوده و باز است. مخزن دیگر آن هم در زیر صندلی کار شده است. هم چنین  ECU به کار رفته در این محصول داخلی سازی شده است.

میزان گاز CO2  تولیدی در این محصول نسبت به خودروی مشابه آن ۲۰ درصد کمتر بوده و قابلیت پیمایش بالاتری دارد. توان گشتاور این خودرو هم نزدیک به ۲۰ درصد بالاتر بوده که این یعنی نزدیک به ۲۵۰ نیوتون متر است. توان این خودرو ۱۲۵ کیلووات است که نسبت به موتور مشابه تی سی بنزینی نزدیک به ۱۵ درصد بالاتر است.

لازم به ذکر است، این موتور نسل ارتقاء یافته موتور گازسوز پرخوران ای . اف. ۷است  و از تکنولوژی‌هایی در این خودرو و موتور استفاده شده که کمترین وابستگی به خارج کشور داشته باشد.

ایکوپرس

قیمت محصولات ایران خودرو

فروش خودروهای سمند پلاس و سورن پلاس آغاز خواهد شد

نگاهی اجمالی به سورن ELX توربو: اولین خودروی توربوی ایرانی

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

3 دیدگاه ها برای "سورن گازسوز رونمایی شد"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
Abolfazl
مهمان
ولی انصافا خیلی تو سر مردم زدن این خودروسازها هرکاری دلشون خواسته کردن . پول نهایی خودرو که مشخص نیست ، یدونه رینگ آلومینیومی اضافه میکنن ۱ تومن میزارن روش ، تحویل خودرو میزنن مرداد تا مهر دست ادم نمیرسه ، برلیانس ثبت نام میکنی بهت دوتا پراید میدن! ، رنگ انتخابی ات قطعی نیست ممکنه عوض بشه ، از جنس مواد اولیه مصرفی که دیگه نگم ، بازم بگم؟ آخه نامردا خجالت هم خوب چیزیه اینا حق الناسه چجوری میخواین اون دنیا جواب بدین؟! چیزی هم میگی ، میگه کشور تحریمه و از این چرتا و پرتا . آقایون… بیشتر
فرغون ساز
مهمان

لابد یه قیمت فضایی هم واسش تعیین میکنن.

اصغر
مهمان

اوف چه شود چه عجب یه غلطی کردن