صرفه جویی بزرگ با ورود اتوبوس برقی به بازار

یکشنبه 22 اسفند 00 ساعت 11:27
صرفه جویی بزرگ با ورود اتوبوس برقی به بازار

جواد توسلی مهر مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل در حاشیه مراسم رونمایی از اتوبوس برقی این شرکت گفت: ایران خودرو دیزل صاحب پلتفرم و دانش است و برای تولید ایده به محصول حداکثر ۶ ماه زمان نیاز دارد. بهترین مثال برای تایید این ادعا  پروژه اتوبوس آمبولانس بود که بسیار زیاد مورد استقبال اورژانس کشور قرار گرفت.

وی در خصوص تولید اتوبوس برقی که امروز رونمایی می شود عنوان کرد: در سال ۲۰۱۹ حدود ۲۲۳ هزار دستگاه اتبوس برقی در جهان تولید شده که این مقدار نسبت به جمعیت کلانشهرها نسبت یک اتبوس به ۳۲ هزار نفر را ایجاد می کند. برای رسیدن به همین درصد در کشور باید حدود ۳۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی به ناوگان مسافری شهری اضافه شود. اگر این تعداد محقق شود حدود ۸۴۰ میلیون لیتر گازوئیل معادل ۱۲ هزار میلیارد تومان ذخیره انرژی و سوخت در کشور را شاهد خواهیم بود.

بر اساس امار حدود ۷۰ درصد از آلایندگی کلان شهر ها از طریق خودروها ایجاد می شود و از این مقدار ۸۵ درصد مختص ماشین های سنگین است‌.

خط تولید اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل توان تولید ۴ دستگاه در روز و مجموعا ۱۰۰۰ دستگاه در سال را دارد ولی برای رسیدن به این عدد نیازمند حمایت های نهادهای تصمیم گیر خواهد بود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar