ماجرای تصاویر پارکینگ ایران خودرو چه بود؟

بروزرسانی در: یکشنبه 26 خرداد 98 ساعت 17:19
ماجرای تصاویر پارکینگ ایران خودرو چه بود؟

انتشار تصاویر ماهواره‌ای از پارکینگ ایران ‌خودرو  دیروز حسابی خبرساز شد. تصاویری که در نگاه اول به نظر می‌رسد انبار احتکار خودروسازان است، ولی مدیر روابط عمومی ایران ‌خودرو می‌گوید تصاویر منتشرشده مربوط به خودروهایی است که نقص قطعه دارند و آماده ارائه به بازار نیستند.

مرتضی آقایی در این خصوص می‌گوید: «هم اکنون چیزی نزدیک به ۶۰ تا ۷۰‌ هزار خودروی ناقص در پارکینگ ایران ‌خودرو وجود دارد که امکان عرضه آن در بازار وجود ندارد.»  به گفته او عمده نقص این خودروها مربوط به قطعات الکترونیکی است و با دستور مدیرعامل ۲۰‌هزار تای آن‌ها تا امروز تکمیل شده و به ‌زودی عرضه خواهند شد. این گفته‌ها ولی در وضعیتی مطرح شده که  مدیرکل تعزیرات تهران همین چند روز پیش اعلام کرده بود که ادعا‌ی دو گروه خودروساز داخلی مبنی بر کمبود قطعه غیرواقعی است. محمدعلی اسفنانی در ادامه گفته بود که طبق شکایت‌هایی که به ما رسیده است، بعضی خودروسازان ازجمله دو خودروساز مطرح کشور به تعهدات خود مبنی بر فروش فوری عمل نکرده‌اند و قطعاً سازمان تعزیرات در این مورد ورود می‌کند.

از آن طرف رضا رحمانی، وزیر صنعت می‌گوید که حتی دو خودروی ملی پراید و سمند کاملاً ملی نیستند و حداکثر نزدیک به ۸۵‌ درصد قطعات آنها داخلی‌سازی شده است و این خودروها بیشتر از نظر قطعات الکترونیک وابستگی دارند و تأمین این قطعات از خارج کشور دشوار است.

ایران‌ خودرو روزانه چند دستگاه خودرو عرضه می‌کند؟

در حالی به گفته آقایی در برخی از روزها  شمار خودروهای تحویلی ایران ‌خودرو به ۳‌هزار دستگاه خودرو هم می‌رسد که گشتی در بازار نشان می‌دهد خیلی از افرادی که در‌ سال پیش نسبت به خرید قطعی خودرو اقدام کرده‌اند، هنوز موفق به دریافت خودروی خود نشده‌اند. فعالان بازار که خودروسازان را مقصر گرانی خودرو می‌دانند، می‌گویند که جاده ‌مخصوص ‌نشین‌ها هر وقت که خود می‌خواهند عرضه را به حداقل می‌رسانند و با این روش همواره بازار را برهم‌ریخته و قیمت‌ها را بالا می‌برند.

رویای خودکفایی خودروهای ملی

آن‌گونه که از گفته‌های این مقام مسئول در صنعت خودرو‌سازی بر می‌آید مشکل نقص قطعه تنها محدود به یک خودروی خاص نیست و تمامی محصولات این شرکت از سمند که خودروی ملی است تا گروه خانواده پژو با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند. البته این اولین بار نیست که مسئولان صنعتی اعتراف می‌کنند داخلی‌سازی بعضی از خودروها در کشور هیچ وقت واقعیت نداشته است. 

۱۸۱ زمین فوتبال، فضای لازم برای پارک ۶۰‌ هزار خودرو

برای نگهداری هر دستگاه خودرو نیازمند متوسط ۲۵ مترمربع فضای پارکینگی هستیم که با احتساب ۶۰‌ هزار دستگاه خودروی ادعا شده، دست‌ کم ۱۵۰ هکتار فضا برای پارک این شمار خودرو نیاز است. برای درک بهتر بزرگی این فضا جالب است بدانید مساحت یک زمین فوتبال براساس استانداردهای بین‌المللی (طول ۱۱۰ متر و عرض ۷۵ متر) چیزی نزدیک به ۸۲۵۰ متر می‌شود و فضایی که برای پارک این شمار خودرو نیاز است، معادل با ۱۸۱زمین فوتبال بین‌المللی است.

شهروند

تصاویر منتشر شده از وضعیت پارکینگ ایران خودرو!

قیمت خودرو ایران خودرو 

فروش اقساطی ایران خودرو

فروش فوری ایران خودرو 

پیش فروش ایران خودرو

زمان صدور دعوتنامه های ایران خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

11 دیدگاه ها برای "ماجرای تصاویر پارکینگ ایران خودرو چه بود؟"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
بنی آدم
مهمان
جناب آقای رئیسی ریاست محترم قوه قضائیه دست مریزاد .خدا قوت .تو رو به جدت قسم تو رو به یوسف زهرا قسم اگه میخوای دل صاحب الزمان را شاد کنی .اگه میخوای دل یک ملت رو که در سال ۵۷ برای مبارزه با ظلم و ستم قیام کردند رو شاد کنی در مقابل سلاطین خودرو کوتاهی نکن .خیلی از آقازاده ها ،نماینده های مجلس ،وزرای دولت، هیئت مدیره این خودرو سازها ،تو گرانی خودرو نقش دارند تو رو به خون شهدا قسم تو رو به مظلومیت حاج قاسم سلیمانی قسم میدونم کار خیلی سختیه ولی همرو به سزای عملشان برسون
بنی آدم
مهمان
قیمت خودرو تو کارخونه ۶۰ میلیون تومان .به راحتی ملت رو سر کار میذارن‌ سایت باز میشه ولی عمرا بتونی ثبت نام کنی من خودم شش ماه متوالی هر وقت پیش فروش ایران خودرو بود با سه تا اینترنت حتی یدون هم نتونستم ثبت نام کنم اصلا سایت ایران خودرو بالا نمیادچرا چون همش سرکاری بود .بعد همین ماشین رو دلال تو بازار میده ۱۲۰ میلیون خوب شما مدیرعامل ایران خودرو یا سایپا کدوم روش رو انتخاب میکنی .آقای رئیس جمهور .آقای وزیر صنعت نگین از این موضوع خبر ندارید که به شعور یک ملت توهین میشه .من مصرف کننده… بیشتر
بنی آدم
مهمان
سلام :من خودم شاغل توی یکی از شرکتهای ایران خودرو هستم .بخدا همش دروغ میگن شرکت ایران خودرو روزانه ۲۴۰۰ دستگاه مونتاژ کامل داره هیچ کسری هم نداره کوچکترین کسری باعث توقف خط تولید میشه .مدیر عامل ایران خودرو و سایپا با وزیر صنعت و رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت دستشون سر گرانی خودرو تو یه کاسست به قرآن خدا همشون با هم هماهنگ هستند بدین به پیغمبر خدا همش دست خودشونه چطور ده روز پیش سازمان حمایت از مصرف کننده یه قیمت میده مثلا پراید رو گفتن ۴۴ میلیون ولی همین دیروز که تصاویر پارکینگها لو رفته سریع… بیشتر
Ka
مهمان

دوستان به این کانال وارد بشیدbahar1397 درباره خودروهای ثبت نامی لینگ گروه داخل این کانال

سعید
مهمان

زر میزنن

saman
مهمان

باشه باور کردیم مرسی که گفتین!

جمع کنید بابا این مسخره بازیاتونو
قرار یه ملت و چنتا مسئول بی غیرت سر پل صراط!

سامیار
مهمان

اینم بازی جدیدشونه

سامیار
مهمان

بزرگترین خیانت به خودمون و خونواده هامونه
نه امنیت داره
نه کیفیت داره
آلودهگی هوا هم درصد زیادش برای همین لگن های بی کیفیته
پول اضافه تو دهشکم بی پدرای از خدا بی خبر ریختنه
یعنی باید از شکم خودتو زن و بچت بزنی پراید ۷ میلیونیو با منت ۵۰ بدن بهمون
ای خدااااااااااااااااااااااااااااااا
سرنگون کن

کیهان
مهمان

اره دیگه ما هم گوشامون درازه باور کردیم

داریوش رحیمیان
مهمان

اگه کمبود قطعه دارن چطور تا پارکینگ رفتن ؟ خیلی دروغگویید مردم مثل شما گوشاشون دراز نیست ، هر احمقی میفهمه واسه بالاموندن قیمتا تحویل نمیدین ، چقدر حروم خورید .

سجاد
مهمان

حروم لقمه تر از اینها وجود نداره برای منفعت طلبیشون هرکار میکنن دولت هم که قربونش برم به ساز اینها کوکه بی عرضه س ماشین های کارکرده خودروسازی های معتبر سگش شرف داره به ماشین های به اصطلاح ملی و تولید داخل که نمیتونن ی قطعه بزنن عوارض و کم کنن وارد کنن بازار رقابتی بشه پراید همون ۶تومن میشه بیشتر ارزش نداره