معرفی تارا LX در نمایشگاه بین المللی تهران

بروزرسانی در: پنج شنبه 25 آبان 02 ساعت 12:28
معرفی تارا LX در نمایشگاه بین المللی تهران

خودرو تارا LX از سوی شرکت ایران خودرو در نمایشگاه بین المللی تهران به نمایش درآمد.

خودرو تارا ال ایکس نسخه ای یا یک تیپ جدید از تارا V4 می باشد که قرار است به زودی از سوی شرکت ایران خودرو به بازار عرضه شود.

خودرو تارا LX نسبت به خودرو تارا V4 از دو قالبیت بیشتر برخوردار شده است.

قابلیت های جدید در خودرو تارا ال ایکس شامل اضافه شدن تنظیمات برقی به صندلی شاگرد و همچنین افزودن تنظیم گودی کمر بصورت برقی برای راننده است.

همانطور که پیش تر گفته شد خودرو تارا ال ایکس یک تیپ از تارا وی ۴ است و از نظر ظاهری تفاوتی با آن ندارد.

براساس گفته مسئولان ایران خودرو، تارا ال ایکس هیچ تفاوت خاصی در بخش فنی نیز با تارا اتومات V4 ندارد.

بنا براین گزارش، در خصوص عمده ترین تغییرات در خودرو تارا V4 می توان به انتقال کلید بالابر شیشه ها به رودری ها، صندلی ۶ حالته برقی، اضافه شدن دستگیره سقفی برای شاگرد، افزودن آپشن گرمکن صندلی های جلو، اضافه شدن زیرآرنجی یا همان آرم رست هم برای سرنشینان جلو و هم برای سرنشینان عقب، و افزودن صندوق عقب هوشمند با قابلیت باز شدن با حرکت پا زیر سپر یعنی همان سنسور پا یا Kick Sensor اشاره کرد.

از دیگر مواردی که در خودرو تارا V4 اضافه شده بود می توانیم به دوربین عقب داینامیک با خطوط کمکی، آینه عقب فوتوکرومیک، سیستم تماس اضطراری، جاعینکی در سقف، چراغ آفتابگیر راننده، چراغ محفظه داشبورد و چراغ خوش آمد گویی، جاموبایلی در کنسول وسط، توییتر برای سیستم صوتی و آنتن کوسه ای اشاره کرد.

خاطرنشان می شود که تارا اتومات V4 از همان پیشرانه TU5P که به نوعی نسخه اصلاح شده TU5 است بهره می برد که این پیشرانه ۱.۶ لیتری قادر به تولید ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور است که این نیرو را از طریق یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می کند.

قیمت مصوب خودرو تارا ال ایکس از سوی شورای رقابت ۵۸۰ میلیون تومان اعلام شده و این قیمت بدون در نظر گرفتن هزینه های شماره گذاری، بیمه، عوارض و مالیات و ... است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar