رفع مشکلات طرح کارت اعتباری حمایتی از رانندگان تاکسی

دوشنبه 2 اسفند 00 ساعت 17:14
رفع مشکلات طرح کارت اعتباری حمایتی از رانندگان تاکسی

۱۹ آبان ماه امسال بود که با حضور برخی از مسوولان حوز حمل و نقل عمومی و ایران خودرو به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور، بانک قرض الحسنه رسالت و شرکت ایساکو، قرار شد که رانندگان تاکسی شهری با ارائه کارت اعتباری حمایتی بتوانند از امکانات دریافت خدمات و خرید قطعات خودرو بهره مند شوند.

مدیر توسعه و فروش و صادرات ایساکو در آیین رونمایی از کارت اعتباری حمایتی ایساکو برای رانندگان تاکسی گفت: این شرکت در سراسر کشور دارای ۱۸۰۰ فروشگاه و نمایندگی است و آمادگی کامل برای ارائه خدمت و فروش قطعات به دارندگان کارت ایساکو فراهم شده است.

مهدی برازجانی نژاد افزود: قیمت ارائه خدمات و همین طور قطعات خودرو به قیمت مصوب است که در سراسر کشور ارائه می‌شود و کارت اعتباری در همه فروشگاه ها و نمایندگی های سراسر کشور امکان تراکنش دارد.

مدیر توسعه و فروش و صادرات ایساکو گفت: کارت اعتباری برای تاکسی ها با بازپرداخت ۶ ماهه با سه ماه تنفس در نظر گرفته شده و ارائه خدمات و فروش قطعات به واسطه این کارت بدون بهره و کارمزد خواهد بود.

وی ادامه داد: ارائه خدمت و فروش قطعات خودرو هیچ گونه تفاوتی از نظر قیمت با خرید نقدی برای دارندگان کارت اعتباری ایساکو ندارد.

برازجانی نژاد خاطرنشان کرد: همچنین قطعات ارائه شده در کارت اعتباری ایساکو از نظر کیفیت هم هیچ فرقی با خرید نقدی ندارد و همین طور در پرداخت اجرت برای دریافت خدمات نیز تفاوتی و با پرداخت نقدی نیست.

طرح نمایش بود و عملیاتی نشد

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ایران خودرو در این طرح خلف وعده کرده است و این طرح نمایشی بود و در اصل عملیاتی نشد.

مرتضی ضامنی افزود: گلایه ما این است که علی رغم بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولیدات داخلی و ایجاد بستر مناسب برای استفاده و بهره مندی مشاغل از تولید داخل، متاسفانه مفاد این تفاهم نامه تا کنون به صورت کامل عملیاتی نشده است.

وی با تاکید بر اینکه ایران خودرو و ایساکو در این زمینه همکاری لازم را نداشتند و این طرح به صورت کامل در کشور اجرا نشد، اضافه کرد: اگر شرکتی مانند ایران خودرو که برای همه شناخته شده است، نتواند به وعده خود عمل و این طرح را عملیاتی کند، موجب بی اعتمادی مردم به تولید داخلی می شود، بنابراین تاکید داریم که این مشکلات رفع شود.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: ۸۰درصد از خودروهای ناوگان تاکسیرانی کشور از طریق محصولات ایران خودرو تامین شده است و رانندگان تاکسی انتظار دارند که از این شرکت خدمات دریافت کنند؛ بنابراین با وجود اینکه این شرکت در زمینه اجرای این طرح مشکلات داخلی مربوط به خودش را دارد، اما لازم است که وعده های ارائه شده محقق شود.

وی ادامه داد: توصیه ما این است در راستای شعارهای حمایت از تولید داخلی و همچنین مطابق تفاهم نامه ای که با ایران خودرو داریم، ارایه خدمات به رانندگان تاکسی در کشور عملیاتی شود و فقط جنبه نمایشی نداشته باشد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar