عدم احراز هویت مالک کارت سوخت در جایگاه سوخت

سه شنبه 16 فروردین 01 ساعت 10:31
عدم احراز هویت مالک کارت سوخت در جایگاه سوخت

آقای امیری عضو هیئت مدیره کانون سراسری جایگاهداران سوخت گفت: برخی از جایگاهداران از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، به علت استفاده از کارت غیر، جریمه می‌شوند؛ در حالی که جایگاهدار نمی‌تواند کارت شناسایی افراد را تک به تک بررسی کند و اختیار قانونی آن را هم ندارد.

او می‌گوید: وقتی مشتری به جایگاه می‌آید، کارت سوخت خود را در دستگاه می‌گذارد و سوخت گیری می‌کند؛ احراز هویت مشتری در زمان سوخت گیری بر عهده جایگاهداران نیست. نمونه‌هایی را داریم که وقتی جایگاهدار خواستار ارائه کارت شناسایی شده، درگیری به وجود آمده و دیوان عدالت اداری جایگاهدار را محکوم کرده و حکم داده که نباید این کار انجام شود.

آقای امیری گفت: حق نداریم از کسی بازخواست کنیم که آیا کارت سوخت متعلق به شماست یا خیر؟ مسئول تفتیش مردم نیستیم. این درخواست شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، گاهی مشکلات امنیتی و درگیری را در جایگاه به وجود می‌آورد.

پیش تر سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص امکان سوءاستفاده برخی از کارکنان جایگاه‌های سوخت از کارت‌های مفقودی گفته بود: از نظر امنیتی امکان سوء استفاده از رمز کارت سوخت مفقود شده، توسط فردی که رمز را نمی‌دانسته وجود ندارد؛ اما مردم باید در حفظ و نگهداری کارت سوخت شخصی خود نهایت دقت را انجام دهند و در صورت گم شدن آن نیز، بلافاصله با مراجعه به پلیس +۱۰، کارت سوخت قبلی را غیر فعال کنند و در خواست المثنی بدهند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar