بیشتر بنزین تولیدی کشور یورو ۴ و ۵ هستند

پنج شنبه 8 دی 01 ساعت 16:49
بیشتر بنزین تولیدی کشور یورو ۴ و ۵ هستند

رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی گفت: بخش عمده‌ای از بنزین تولیدی کشور کیفیت یورو ۴ و ۵ را دارند، اما برخی پالایشگاه‌ها هنوز توان این را ندارند که بنزین یورو ۴ تولید کنند.

حسینی گفت: بنزینی که در شهر‌های بزرگ توزیع می‌شود یورو ۴ و ۵ است، حدود ۴۵ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ در پالایشگاه ستاره خلیج فارس و ۸ میلیون لیتر هم در شازند اراک بنزین سوپر تولید می‌کنیم، بخش عمده‌ای از بنزین تولیدی کشور کیفیت یورو ۴ و ۵ را دارند، اما برخی پالایشگاه‌ها هنوز توان این را ندارند که بنزین یورو ۴ تولید کنند.

او می گوید: بنابراین در این زمینه وضعیت مناسبی نداریم، اما نمی‌توانیم بگوییم هوا فقط به خاطر کیفیت بنزین آلوده است. اتومبیل‌های فرسوده و تاکسی‌ها مسافت زیادی در تهران طی می‌کنند، موتورخانه‌ها و واحد‌های نیروگاهی که فرآورده نفتی مصرف می‌کنند همه این‌ها می‌توانند باعث آلودگی هوا شوند.

وی ادامه داد: ما در یک مرحله توانستیم سرب را از بنزین حذف کنیم که در کاهش آلودگی تهران بسیار موثر بود، ولی اکنون به نظر می‌رسد بقیه آلاینده‌ها بیش از بنزین تاثیر دارند.

حسینی بیان داشت: ممکن است نتوانیم به تمام مناطق کشور بنزین با کیفیت تحویل دهیم، اما عمده بنزین تحویلی باکیفیت خوبی است ضمن اینکه خودرو‌ها هم استاندارد نیستند، اگر بتوانیم ۱۰۳ تا ۱۰۴ میلیون لیتر ظرفیت تولید بنزین را حفظ کنیم امسال نیازی به استفاده از بنزین پتروپالایشگاه‌ها و واردات نخواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar