رشد مصرف بنزین کشور نسبت به سال گذشته

دوشنبه 4 بهمن 00 ساعت 11:21
رشد مصرف بنزین کشور نسبت به سال گذشته

کرامت ویس کرمی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون، به‌ طور میانگین روزانه ۸۶ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده که با توجه به مدت مشابه پارسال، با ۷۴.۷ میلیون لیتر مصرف، رشد ۱۵ درصدی نشان می‌دهد و میانگین مصرف روزانه بنزین کشور در دی‌ به حدود ۸۹.۹ میلیون لیتر رسید که این رقم در دی ۹۹، ۷۶ میلیون لیتر بود.

به گفته او، میزان مصرف نفت‌گاز (گازوئیل) غیرنیروگاهی در کشور از ابتدای امسال را روزانه ۷۶ میلیون لیتر اعلام کرد؛ این رقم در دی‌، به‌ صورت میانگین، روزانه ۷۷ میلیون لیتر بوده است.

همچنین، از ابتدای امسال تا پایان آذر، به‌ طور میانگین روزانه ۵ هزار و ۱۰۰ تن گاز مایع نیز در کشور توزیع شد که مصرف آن در دی‌، روزانه ۵ هزار و ۷۰۰ تن بود.

توزیع روزانه نفت سفید در دی نیز ۸.۸ میلیون لیتر بوده که این رقم  از ابتدای سال تا قبل از دی، به‌ صورت میانگین ۳.۸ میلیون لیتر بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران می‌گوید، وضع ذخایر بنزین، گازوئیل و دیگر فرآورده‌های کشور مناسب و اقدامات برای ذخیره سازی سوخت تعطیلات نوروزی نیز در حال انجام است.

بیست و ششم دی، جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز گفته بود: مصرف بنزین نسبت به قبل از شیوع کرونا ۱۲ درصد افزایش یافته، اما تولید آن فقط یک درصد رشد داشته است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar