شارژ سوخت در کارت‌ های بانکی آغاز شد / تیر ۱۴۰۲

شنبه 17 تیر 02 ساعت 12:03
شارژ سوخت در کارت‌ های بانکی آغاز شد / تیر 1402

رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران گفت: اکنون باتوجه به رشد مصرف در برخی نقاط مشکلات و محدودیت داریم، هرچند در کلان‌شهرها شرایط بهتر است اما مردم در برخی شهرها و بخصوص در استان‌های مرزی دچار مشکل هستند.

همایون صالحی درباره استفاده از کارت بانکی به جای کارت سوخت اظهار داشت: تمام تمهدیدات لازم و زیرساخت‌ها برای جایگزین شدن کارت بانکی به جای کارت سوخت اندیشیده شده و از نظر ما هرچیزی باید تجربه شود اما امیدواریم که آزمایش و خطا نباشد. در هر حال در عرصه عمل مشخص می‌شود که این برنامه دارای چه نقطه ضعف و قوت‌هایی است.

وی افزود: فعلا عرضه سوخت با کارت بانکی از یک جایگاه در تهران و در جایگاه‌هایی که بنزین سوپر دارند، آغاز می‌شود و با سنجیدن تمام جوانب و بررسی نقاط ضعف و قوت به صورت سرتاسری در کل کشور به اجرا خواهد رسید.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران تصریح کرد: در تمام دنیا نیازی نیست که برای سوخت‌گیری هم کارت سوخت و هم کارت بانکی استفاده شود و فقط از کارت بانکی جهت دریافت سوخت استفاده و به این ترتیب در وقت و هزینه صرفه‌جویی می‌شود.

وی گفت: فعلا جز جایگاهی که به صورت پایلوت انتخاب شده؛ مردم برای سوخت‌گیری باید کارت شخصی سوخت خود را همراه داشته باشند و دارندگان خودرویی که هنوز کارت نگرفته‌اند و یا به هر دلیلی نیاز به المثنی دارند باید نسبت به دریافت کات خود اقدام کنند، در این رابطه تمهیداتی اندیشیده شده که بلافاصله بعد از تقاضا کارت صادر شود.

صالحی با بیان اینکه بعد از جوابدهی اجرای آزمایشی طرح استفاده از کارت بانکی کارت‌های سوخت و بخصوص کارت آزاد موجود در جایگاه‌ها به کلی جمع‌آوری خواهد شد، گفت: با اجرای سراسری استفاده از کارت بانکی برای سوخت‌گیری سهمیه‌ها در کارت بانکی شارژ می‌شود.

وی استفاده از کارت بانکی را در صورتی که تمام زیرساخت‌ها فراهم و تمهیدات اندیشیده شود، اقدامی مثبت و مفید و راهکاری در راستای صرفه‌جویی در زمان و هزینه مردم عنوان کرد.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران در ادامه با اشاره به میزان مصرف بنزین در کشور اظهار داشت: اکنون مصرف بالا رفته به طوری که نگرانی وجود دارد که با شروع تعطیلات تابستان و افزایش سفرها روند مصرف به کجا می‌رسد.

وی میزان کنونی مصرف بنزین را روزانه ۱۱۰ تا ۱۱۵ میلیون لیتر و گاهی به ۱۲۰ میلیون لیتر اعلام کرد و افزود: این میزان مصرف ناترازی ایجاد می‌کند که باید روش‌هایی تامین و یا واردات صورت گیرد.

صالحی بیان کرد: مسئولین به جای اینکه بابت تامین و صرفه‌جویی در مصرف بنزین به مردم فشار کنند بهتر است سراغ بهبود اوضاع حمل و نقل و تولید خودروهای باکیفیت و مصرف استاندارد جهانی بروند در نتیجه مصرف نیز خودبه‌خود کاهش پیدا می‌کند و لازم نیست مردم در صف‌های طولانی منتظر دریافت بنزین باشند.

وی یادآور شد: اکنون باتوجه به رشد مصرف در برخی نقاط مشکلات و محدودیت داریم، هرچند در کلان‌شهرها شرایط بهتر است اما مردم در برخی شهرها و بخصوص در استان‌های مرزی دچار مشکل هستند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران درباره عرضه بنزین سوپر نیز تاکید کرد: بنزین سوپر موجود است و در برخی جایگاه‌ها عرضه می‌شود، اما در شهرستان‌ها خیلی کم و حتی صفر است. محدودیت ادامه دارد و به حالت نرمال نرسیده است.

ایلنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar