مصرف گاز مایع برای سوخت خودرو ممنوع است

یکشنبه 15 دی 98 ساعت 11:21
مصرف گاز مایع برای سوخت خودرو ممنوع است

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: استفاده از گازهای مایع به عنوان سوخت خودرو ممنوع و مسئولیت عواقب خطرناک آن بر عهده مصرف کننده است.

مهناز همتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: استفاده از گاز مایع سیلندری به عنوان سوخت خودرو کاری غیرایمن و بسیار خطرناک بوده چون که این گاز تنها جهت سوخت لوازم خانگی گازسوز بوده و استفاده از آن به عنوان سوخت خودروهای شخصی ممنوع است.

وی با ذکر اینکه مسئولیت حوادث ناشی از این استفاده غیرمجاز بر عهده مصرف کننده خواهد بود، گفت: متاسفانه شاهد هستیم که عده‌ای به طور غیر قانونی و غیر ایمن در مکان‌های غیر مجاز اقدام به سوخت گیری خودروهای شخصی از طریق تخلیه سیلندرهای گاز مایع می‌نمایند که این عمل بسیار خطرناک و حادثه ساز است.

مدیرکل استاندارد ایلام یادآور شد: بر اساس مقررات سازمان ملی استاندارد ایران این عمل غیر قانونی بوده و مسئولیت حوادث ناشی از استفاده غیرمجاز از گاز مایع سیلندری به عهده مصرف کننده خواهد بود.

همتی اضافه کرد: در صورتی که تاسیسات سیلندر پرکنی تحت پوشش اداره کل استاندارد اقدام به عرضه گاز مایع جهت شارژ در خودروها نمایند (به جز خودروهایی که با مجوز قانونی در جایگاه مربوطه شارژ می‌شوند) این اداره کل برخورد قانونی لازم را به عمل می‌آورد.

همتی از شهروندان خواست با توجه به اینکه معمولاً این عمل خلاف قانون در مکان‌های ناشناخته و در کنار جاده‌ها انجام می‌شود، به خاطر خطرات جدی این عمل از انجام شارژ گاز مایع در خودروها جدا خودداری کنند.

وی نسبت به گازسوزکردن خودروها در مراکز غیر مجاز هشدار داد و افزود: با توجه به اینکه پس از طرح سهمیه بندی بنزین ‌توجه مالکان خودرو به سمت گازسوز کردن خودروها جلب شده است لذا برای دوگانه سوز کردن خودروها از مکان‌های مجاز و قانونی و معتبر اقدام کنند تا جلوی حوادث احتمالی در این زمینه را بگیرند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar