گاز مایع LPG سوختی ایمن برای خودروها نیست

یکشنبه 26 دی 00 ساعت 12:20
گاز مایع LPG سوختی ایمن برای خودروها نیست

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه "بازگشت LPG به سبد سوخت خودروها، بازگشت به یک تجربه شکست خورده است"، گفت: من خیلی بعید می‌دانم که مجلس شورای اسلامی، چنین موضوعی را بدون انجام کارشناسی، پیش ببرد و به آن جنبه قانونی بدهد.

سردار سید تیمور حسینی، جانشین رئیس پلیس راهور ناجا اظهار داشت: در گذشته تجربه وجود LPG را به عنوان یک سوخت در سبد سوخت خودروها داشتیم و موارد زیادی اتفاق افتاد که مخزن گاز متأسفانه منفجر می‌شد و گاز LPG خسارت‌های زیادی در حمل و نقل داشته و حتی در مواردی سرنشینان را دچار مصدومیت‌هایی کرده است.

وی افزود: ورود LPG به سبد سوخت خودروها یک موضوع تجربه شده است و تجربه خوبی هم نبوده است.
 

* مطمئنا سازمان استاندارد از ورود LPG به سبد سوخت خودروها ممانعت می‌کند

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: سوخت LPG‌ به نظر می‌رسد که مناسب سوخت درون‌سوز خودروها نباشد و مطمئنا سازمان‌هایی که باید نظارت کنند، به ویژه سازمان استاندارد، حتما از ورود‌ آن به سبد سوخت خودروها ممانعت خواهند کرد.

وی ادامه داد: وقتی یک نوع سوخت نتواند ایمنی لازم را در عملکرد موتور و کارکرد وسیله نقلیه ایجاد کند، مطمئنا از طرف یک سازمان مثل سازمان استاندارد که موظف به ارزیابی و نظارت بر همه حوزه‌ها از جمله بخش وسایل نقلیه هست، رد می‌شود؛ مطمئنا ورود LPG به سبد سوخت خودروها نمی‌تواند تأییدیه‌های لازم را به‌دست بیاورد.
 

* مجلس بدون گذراندن مراحل کارشناسی چنین طرحی را پیش نمی‌برد

سردار حسینی با بیان اینکه "این مسئله که سوخت LPG برای خودروها سوخت مناسب و استانداردی نیست، موضوع پیچیده‌ای نیست"، گفت: تصمیم برای ورود LPG به سبد سوخت خودروها موضوعی نیست که با تصویب یک قانون بتوان آن را پیاده‌سازی و اجرا کرد، حتما مجلس هم برای آنکه قانونی را بگذراند، در کمیسیون‌های تخصصی به‌دقت روی آن صحبت می‌شود و کمیسیون تخصصی، از نمایندگان دستگاه‌های مختلف دعوت می‌کند و مشاوره می‌گیرند.

وی افزود: من خیلی بعید می‌دانم که مجلس شورای اسلامی، چنین موضوعی را بدون انجام کارشناسی، پیش ببرد و به آن جنبه قانونی بدهد.
 

* بازگشت LPG به سبد سوخت خودروها، بازگشت به یک تجربه شکست خورده است

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: من تصور نمی‌کنم ورود LPG به سبد سوخت خودروها به عنوان یک قانون مصوب شود، چرا که مطمئنا بازگشت LPG به سبد سوخت خودروها، بازگشت به گذشته و بازگشت به یک تجربه و طرح شکست خورده است.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar