آغاز تحویل تاکسی‌های جدید در تهران

یکشنبه 8 دی 98 ساعت 17:11
آغاز تحویل تاکسی‌های جدید در تهران

سرپرست معاونت فنی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از آغاز تحویل تاکسی‌های جدید با استفاده از تسهیلات قرض الحسنه ۵۰ میلیون تومانی به مالکان تاکسی‌های فرسوده خبر داد.

سید علی محتشمی پور در خصوص تسهیلات ۵۰ میلیونی ویژه نوسازی تاکسی‌های فرسوده شهر تهران اظهارداشت: از زمان شروع نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران که از شهریور امسال آغاز شد، بیش از ۲ هزار معرفی نامه بابت استفاده از این تسهیلات صادر شده است و تاکسیرانان متقاضی در حال تشکیل پرونده هستند و روند پذیرش همچنان ادامه دارد.

محتشمی پور با اشاره به اینکه پرونده ۹۰۰ متقاضی به مرحله تکمیل وجه رسیده است، افزود: ۷۷۱ نفر از مالکان تاکسی‌های فرسوده هم تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی خود را دریافت کرده‌اند و تاکنون ۵۲۰ دستگاه تاکسی جدید تحویل تاکسیرانان متقاضی شده است.

وی قیمت تاکسی‌های تحویلی را ۶۴ میلیون تومان برشمرد و گفت: ارائه تسهیلات قرض الحسنه نزدیک به ۸۰ درصد این مبلغ را شامل می‌شود و با توجه به اینکه این وضعیت فقط برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران مهیا شده است، مالکان تاکسی‌های فرسوده بهتر است هر چه زودتر از این فرصت استفاده کنند.

سرپرست معاونت فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران یادآور شد: با توجه به حفظ قیمت تاکسی‌های تحویلی، افزایش سقف تسهیلات از ۴۰ به ۵۰ میلیون تومان، باعث شد قدرت خرید متقاضیان بالا رود و استقبال تاکسیرانان بیشتر شود.

وی بیان داشت: تسهیلات قرض الحسنه ۵۰ میلیون تومانی از محل منابع شهرداری تهران تأمین می‌شود و به تاکسی‌های فعال، دارای پروانه تاکسیرانی معتبر و مدل ۸۷ به قبل تعلق می‌گیرد.

بر اساس این گزارش پیش از این هم در فرآیند اجرای طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده سازمان تاکسیرانی شهر تهران، تعداد۵۰۰ دستگاه خودرو شامل ۳۷۰ اپتیما یورو۶، ۶۰ سمند پایه گازسوز و ۷۰ پژو۴۰۵دوگانه سوز با سرمایه گذاری بخش خصوصی به ناوگان تاکسیرانی شهر تهران اضافه شده بود که با احتساب تعداد تاکسی‌هایی که از طریق تسهیلات نوسازی تاکنون تحویل شده شمار تاکسی‌های نوسازی شده شهر تهران به بیش از هزار دستگاه رسیده است و این روند همچنان ادامه دارد.

فارس

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

3 دیدگاه ها برای "آغاز تحویل تاکسی‌های جدید در تهران"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
تاکسی مثلا نو
مهمان

با هزار بدبختی تاکسی نو دریافت کردم که یکسره خرابه . از بس که تاکسی ها را در پارکینگ نگه داشتند بخاطر افزایش قیمت و با جنسهای آشغال سرهم کردند که هر دفعه یک قسمتش خراب می شود خدا ازتان نگذره چرا اینقدر ظلم می کنید سر وقت تحویل متقاضی بدهید لا اقل به تاکسی که یک خودروی عمومی و بوسیله آن رزق و روزی یک یا چند خانواده تامین می شود رحم کنید

رضا
مهمان

سلام اول شهریور پول برای نوسازی تاکسی واریز کردیم چرا پیش فاکتور را صادر نمی کنند ماشینم مدتهاست فرسوده و از کار افتاده است اجاره خانه ام عقب افتاده است و زن و بچه ام بدون خرجی مانده اند لطفا رسیدگی کنید .

راد
مهمان
با سلام قرار بود تعویض تاکسی های فرسوده طی دوماه به اتمام برسد . اما با وجود حدود ۳ ماه پرداخت پول تعویض هنوز خبری نیست . چرا ایران خودرو پیش فاکتور صادر نمی کند ؟ چرا منتظر افزایش قیمت است بعد پیش فاکتور بفرستد ؟ ۲ ساله تاکسی فرسوده مدل ۸۵ که بکل فرسوده است هیچ درآمدی نداشتیم و نداریم چرا زورشان به این قشر ضعیف می رسد که خیلی از رانندگان بخاطر کرونا فوت کردند . مسئولین لطفا انصاف داشته باشید و رانندگان تاکسی که بیشتر از دوماهه پول واریز کردند را شامل افزایش قیمت قرار ندهید (مانند… بیشتر