اتوبوس ۱۸ متری اِسنا رونمایی خواهد شد

جمعه 29 مهر 01 ساعت 13:55
اتوبوس ۱۸ متری اِسنا رونمایی خواهد شد

جلیل هاشمی مدیر عامل خودروسازی اسنا گفت: این شرکت در دوران دولت ۱۰ ام با مصوبه تبصره ۱۳ وزارت کشور وارد حوزه خدمات حمل نقل شد. وی افزود: بعد از تولید ون‌های دلیکا شرکت اسنا برای توسعه شرکت خود همکاری خود را با شرکت کینگ‌لانگ چین آغاز کرد.

با ارائه اتوبوس‌های تک کابین و دو کابین (اتوبوس‌های BRT) فاز جدیدی از فعالیت خود را در بازار تجاری‌های کشور آغاز کرد.
اسنا باسابقه درخشان خود توانست بازار مناسبی برای این اتوبوس‌های شهری پیدا کند و توانست با گذر زمان بازار خود را به شهر تهران ، تبریز و اصفهان گسترش دهد. این شرکت با تولید و تحویل بیش از ۱۰۰۰ دستگاه از این اتوبوس‌ها نقش مؤثر و بزرگی در ارگان حمل نقل عمومی کشور ایفا کرد.
مدیرعامل خودروسازی اسنا افزود: بعدازاین شرکت اسنا برای توسعه و ماندگاری خود از اوایل سال ۱۴۰۰ همکاری خود را با شرکت خودروسازی بهمن آغاز کرد. ثمره این همکاری گام بزرگی را برای شرکت اسنا در بخش اتوبوس‌های شهری اعم از اتوبوس‌های برقی ، گازوییلی ، ۲کابین و تک کابین در برداشت. شرکت اسنا به‌صورت موازی در بخش اتوبوس‌های بین‌شهری نیز سرمایه‌گذاری کرده است و برنامه‌هایی برای این بخش در نظر دارد. وی افزود: با قرارداد همکاری شرکت اسنا و گروه بهمن قرار بر این است در مدت‌زمان ۵ سال به‌صورت مدون شاهد رونمایی و معرفی محصولات جدیدی در حوزه حمل‌ونقل عمومی باشیم . 
هاشمی اضافه کرد: از پروژه‌های فعلی و در دست اقدام این شرکت می‌توان به تولید اتوبوس‌های شهری ۱۲ متری اشاره‌کنیم که لازم به ذکر است ظرفیت تولید این اتوبوس‌های شهری ۱۵۰۰ دستگاه در سال است. که اکثر قطعات موردنیاز این اتوبوس‌ها داخلی سازی شده است و با توجه به توانایی‌های شرکت اسنا و بهمن خودرو و شرکت‌های وابسته عمق داخلی سازی روزبه‌روز در حال رشد است.
وی افزود: شرکت خودروسازی اسنا در حال حاضر از لوگوی خود برای خودروها استفاده می‌کند و خبری از لوگو شرکت‌ها و شرکای خارجی نخواهد بود .در حال حاضر با اعتماد شهرداری تبریز، مشهد و تهران قرارداد تحویل و نوسازی اتوبوس‌های شهری بسته‌شده و اولین سری خودروهای قراردادی را به‌زودی تحویل خواهیم داد.
مدیرعامل خودروسازی اسنا در انتها خبر داد: در چند روز آینده، محصول جدید اسنا در حوزه حمل‌ونقل شهری رونمایی خواهد شد. محصول جدید اسنا اتوبوس ۱۸ متری مورداستفاده در BRT است. این اتوبوس شکل و ظاهری کاملاً متفاوت با نسخه فعلی و موجود در بازار کشور دارد و می‌توان گفت که شکل و شمایل آن بسیار شبیه به  (Metro Bus)  های کشورهای ترکیه است. تریم داخلی این اتوبوس ۱۸ متری چشم‌نواز طراحی‌شده تا مسافر در زمان رفت‌وآمد احساس راحتی و آرامش داشته باشد. برای این اتوبوس شهری امکانات رفاهی متعددی در نظر گرفته‌شده است برای مثال می‌توان به سیستم ضدعفونی‌کننده کابین اشاره کرد که این سیستم به‌صورت دائمی هوای کابین را تصفیه خواهد کر. برای تمامی صندلی‌ها سوکت شارژ موبایل در نظر گرفته‌شده است و همچنین برای کابین این خودرو مانیتورهایی تعبیه‌شده است که شهرداری‌ها با استفاده از آن می‌توانند برنامه‌های فرهنگی خود را به نمایش بگذارند.
با دوربین‌های به‌کاررفته در کابین خودرو راننده به‌صورت دائمی می‌تواند داخل کابین خودرو را کنترل کند.
از دیگر امکانات دیگر این خودرو می‌توان به دوربین ۳۶۰ درجه اشاره کرد که راننده به‌راحتی می‌تواند در شهری پرتردد و ترافیک خودرو خود را کنترل کند. در بخش آلایندگی این اتوبوس شهری با انتخاب پیشرانه مناسب می‌تواند استاندارد آلایندگی یورو ۵ را به‌راحتی بگذراند.همچنین این اتوبوس دارای گیربکس اتوماتیک از برند Voith آلمان بهره‌مند‌است. در آخر این اتوبوس هوشمند سازی شده است به‌طوری‌که قابلیت بررسی آنلاین را دارد که اتوبوس در چه موقعیت و با چه سرعتی در حال حرکت است. این اتوبوس از تمامی جنبه‌ها توانایی رقابت با نمونه‌های اروپایی را داراست.

عصرخودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar