وضعیت ترخیص کامیون‌های دست دوم

دوشنبه 16 اسفند 00 ساعت 17:33
وضعیت ترخیص کامیون‌های دست دوم

داریوش امانی اظهارکرد: از جمله برنامه‌های سازمان راهداری ایجاد فضای سبز در کنار راهدارخانه‌ها و منظر آرایی راه‌هاست که در روز درختکاری سال جاری (۱۵ اسفند ۱۴۰۰) ۳۰ هزار اصله درخت در جاده‌های کشور غرس شد.

 

مردم عید سفر نروند

وی در خصوص آمادگی راهداران و راهدارخانه‌ها در سفرهای نوروزی ۱۴۰۱ گفت: ما همچنان توصیه مان به مردم این است که از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند و چنانچه ضرورتی پیش آمد که به سفر بروند، با برنامه باشد و از سامانه ۱۴۱ آب و هوای مقصد و ترافیک جاده و اطلاعات راه‌ها را اخذ کنند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به برگزاری جلسات مدیران این سازمان با شرکت‌های حمل و نقل مسافری جاده‌ای افزود: اقدامات مربوطه انجام شده و از ۱۵ اسفند ستاد سفرهای نوروزی در سازمان راهداری شکل گرفته است.

پروژه‌های عمرانی راهسازی در ایام نوروز متوقف می‌شود

وی یادآور شد: از بهمن امسال هم جلسات آمادگی سفرهای نوروزی را در سطح ستاد و استان‌ها آغاز کرده بودیم خصوصاً در حوزه ایمن سازی راه‌ها، نصب علائم، پاک سازی مسیر، نصب نیوجرسی، روشنایی راه‌ها و دیگر اقداماتی که در طول راه‌ها نیاز است انجام شود؛ این اقدامات بر اساس برنامه ریزی زمان بندی شده به خوبی انجام و در پایان سال هم کلیه کارهای عملیاتی-عمرانی را متوقف کنیم تا سفر ایمنی برای مردم هموار شود.

یک سوم علائم راه‌ها در هر سال مفقود یا سرقت می‌شوند

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص سرقت علائم ایمنی و گاردریل ها از جاده‌ها تصریح کرد: تقریباً نزدیک یک سوم علائم در جاده‌ها یا دچار حادثه می‌شود یا مفقود می‌شود؛ از طریق مجاری قانونی در حال پیگیری برای رفع این مشکل هستیم؛ همچنین با نیروی انتظامی برای شناسایی عوامل سرقت این علائم مذاکراتی داشته ایم تا از تداوم این تخلفات جلوگیری شود.

وی افزود: یکی از برنامه سازمان راهداری این است که سعی کنیم از آلیاژهایی در ساخت علائم استفاده کنیم که هم کمتر دچار آسیب شود و هم کمتر به سرقت بروند تا بتوانیم برای این مشکل تمهیدی بیندیشیم.

معاون وزیر راه تأکید کرد: تخریب، مفقودی یا سرقت علائم رانندگی سالانه ۵۰ میلیارد تومان به ما خسارت ریالی وارد می‌کند.

آخرین وضعیت ترخیص کامیون‌های وارداتی زیر ۳ سال ساخت

امانی در خصوص ترخیص کامیون‌های وارداتی دست دوم اروپایی گفت: واردات کامیون‌های کارکرده زیر ۳ سال اروپایی، قانون است و همزمان که ترخیص داریم، واردات هم انجام می‌شود؛ به مرور زمان کارهای اینها انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در ترخیص ناوگان تسهیل شده و تا جایی که قانون اجازه می‌دهد، کارهای آنها انجام می‌شود؛ اما اگر مشکلی هست، در جایی است که واردکننده باید ضوابط و مقررات را رعایت می‌کرد یا اطلاع داشت؛ به هر حال دنبال آن هستیم که اگر مشکلی هست، مرتفع شود و کامیونی که وارد می‌شود، شماره گذاری کنیم.

واردات کامیون، اتوبوس و ماشین آلات راهداری

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره مصوبه ۱۴ اسفند مجلس در زمینه واردات ۱۰ هزار دستگاه کامیون، ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس و ۵ هزار دستگاه ماشین آلات راهداری و راهسازی اظهار کرد: مادر بحث ماشین آلات راهداری خواهان صدور مجوز مجلس بودیم به خصوص که ماشین آلات فعلی ماه دارای فرسودگی شدید است و این یکی از خواسته‌هایی بود که هم سازمان راهداری به نمایندگی از دولت بدون اینکه پرداخت عوارض واردات داشته باشیم ماشین آلات راهداری وارد کنیم و بخش خصوصی هم از مجاری قانونی و با پرداخت عوارض آن اقدام به واردات ماشین آلات راهداری کند.

وی ادامه داد: سازمان راهداری علاوه بر واردات ماشین آلات راهداری، به دنبال خرید از تولیدکننده داخلی هم هست؛ لذا سال گذشته قراردادی با یکی از شرکت‌های سازنده ماشین آلات و خودروهای راهداری امضا کردیم؛ اما از آنجایی که حجم فرسودگی ماشین آلات راهداری بسیار بالاست و هم اینکه تولیدات داخلی جوابگو نیست، قرار شد تعدادی هم وارد کنیم.

امانی گفت: هر تعدادی که کامیون و ماشین آلات راهداری نو وارد شود، متوسط سن ناوگان سازمان راهداری کاهش می‌یابد و در ناوگان روانسازی صورت می‌گیرد؛ کمیسیون عمران مجلس هم کمک می‌کند که این مصوبه اخذ شود.

۱۲ هزار دستگاه ناوگان سنگین سازمان راهداری فرسوده است

وی تأکید کرد: ۱۲ هزار دستگاه ماشین آلات راهداری و ناوگان سنگین و نیمه سنگین فرسوده داریم که باید نوسازی شود؛ تولید داخل این ماشین آلات نهایتاً بتواند هزار دستگاه از این ناوگان اعم از بخش دولتی و خصوصی را جوابگو باشد و مابقی را باید وارد کنیم.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar