تکذیب خبر ممنوعیت حضور تپسی و اسنپ در فرودگاه امام

یکشنبه 4 دی 01 ساعت 16:58
تکذیب خبر ممنوعیت حضور تپسی و اسنپ در فرودگاه امام

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با تکذیب خبر ممنوعیت حضور تپسی و اسنپ در فرودگاه امام گفت: یک فضای جدید برای فعالیت تاکسی‌های اینترنتی دورتر از ترمینال یک و در محدوده فرودگاه ایجاد شد.

«سعید چلندری» امروز یکشنبه در گفت‌وگو افزود: فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در محیط فرودگاه امام خمینی ممنوع نشده است؛ بلکه ساماندهی شده و یک فضای جدید برای فعالیت تپسی و اسنپ در فرودگاه امام مشخص شده است.

وی توضیح داد: ۱۲۰۰ تاکسی فرودگاهی در محیط فرودگاه امام خمینی (ره) حضور دارند که در طی شبانه‌روز و در مقابل ورودی ترمینال می‌ایستند و گاهی برای پذیرش مسافر تا چند ساعت در نوبت انتظار هستند؛ در مقابل گروهی از مسافربرهای شخصی که با مسافربرهای اینترنتی قابل تشخیص نیستند، هم مقابل ترمینال صف می‌کشیدند.

وی ادامه داد: مشکل هم از اینجایی شروع شد که مسافربرهای شخصی به بهانه پذیرش مسافر، مقابل ترمینال تجمع داشتند و خرید و فروش ارز می‌کردند. مواردی از رفتارهای خلاف عرف رانندگان شخصی نیز از سوی مسافران گزارش شده است؛ از این قبیل رفتارها که اگر بار مسافر در خودرو جا می‌ماند حتی اقدام به پس دادن بار نیز نداشتند.

چلندری اضافه کرد: مواردی وجود داشته که چندین بار خودروهای شخصی فضای فرودگاه را ملتهب کرده و با رانندگان تاکسی‌های فرودگاهی درگیر می‌شدند و چند گزارش از درگیری فیزیکی رانندگان تاکسی با مسافربرهای شخصی بارها گزارش شده است.

 

فضای جدید فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در فرودگاه امام کجاست؟

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی ادامه داد: در نهایت در پی اعتراض تاکسی‌های ویژه فرودگاه به دادسرای فرودگاه، این دادسرای به موضوع ورود کرد و معاون دادستان دستور توقیف خودروی مسافربرهای شخصی را صادر کرد، اما درباره تاکسی‌های اینترنتی تصمیم جدیدی گرفته شد. بر این اساس تاکسی‌های اینترنتی به فعالیت خود دورتر از مقابل ورودی ترمینال یک ادامه خواهند داد.

وی ادامه داد: این فضا جنب هتل فرودگاهی برای حضور تاکسی‌های اینترنتی فراهم شده و مسافران می‌توانند با استفاده از مسیر پل ارتباطی خود را به تاکسی‌ها برسانند، تابلو هم نصب شده است. تاکسی‌های اینترنتی همچنین می‌توانند در پارکینگ فرودگاه تا ۱۵ دقیقه توقف رایگان داشته باشند و مسافران را پذیرش کنند، اما حق حضور مقابل ترمینال و دخالت در امور مسافری را ندارند، چرا که پلیس فرودگاه با آنها برخورد خواهد کرد.

چلندری تاکید کرد: در واقع با حکم رییس دادسرای فرودگاه امام خمینی تجمع مسافربرهای متفرقه جلو ترمینال ممنوع شد. ما فعالیت‌ها را محدود و مشروط و مسافربر شخصی را از محیط فرودگاه دور کرده‌ایم.

ایرنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar