هیچ عقل سلیمی موافق افزایش قیمت حمل و نقل عمومی نیست

شنبه 16 آذر 98 ساعت 14:35
هیچ عقل سلیمی موافق افزایش قیمت حمل و نقل عمومی نیست

شهردار تهران گفت: هیچ عقل سلیمی موافق افزایش قیمت حمل و نقل عمومی و فروش صندلی‌های اتوبوس نیست.

پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم بهره‌برداری از پروژه عمرانی فاز نخست پروژه احداث بزرگراه شهید نجفی رستگار و پل تقاطع خیابان شهید مزینانی اظهار داشت: وفات حضرت فاطمه معصومه(س) را تسلیت عرض می‌کند که به علم، فضیلت و دانش معروف بودند.

وی ضمن عذرخواهی از تاخیری که در برگزاری مراسم انجام شد، اظهار داشت: منطقه ۱۵ یکی از مناطق مهم جنوب شهر تهران است که بیش از ۲۰۰۰ شهید دارد.

شهردار تهران گفت: این پروژه به نام شهید کاظمی نجفی رستگار نام‌گذاری شده است که از هم‌رزمان شهید چمران در کردستان و بنیان‌گذار تیپ ۳ بوده است و در شرق دجله همراه با شهید باکری و دیگر شهدا به شهادت رسید و سال‌ها بعد به جمع شهدای انقلاب اسلامی در شهر پیوست.

حناچی بیان داشت: افتتاح پروژه شهید نجفی رستگار در کاهش ترافیک بسیار مؤثر بوده است و یکی از تاثیرات آن آرامش بیشتر در مناطق مسکونی و پررفت‌وآمد خواهد بود.

وی گفت: در محله مشیریه که تراکم واحدهای مسکونی و خانوار بالایی دارد و از اولویت بیشتری برخوردار هستند، این پروژه افتتاح شده و ما در مناطق پرتراکم پروژه‌های بااولویت داریم.

شهردار تهران یادآوری کرد: ما در پایان امسال علاوه بر اتمام بخشی از ایستگاه‌های مترو به تجهیز و مناسب‌سازی ایستگاه‌های مترو هم می‌پردازیم.

حناچی یادآوری کرد: امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم پروژه استاد معین و گیشا را به بهره‌برداری برسانیم.

وی گفت: هم اکنون با وضعیت دشوار اقتصادی و کاهش شدید منابع عمومی رو به رو هستیم و ما پروژه‌ها را اولویت‌بندی کردیم و اگر بودجه را تقسیم‌بندی می‌کردیم به پیشرفت فیزیکی اندکی می‌رسیدیم.

شهردار تهران گفت: پروژه آرش اسفندیار به بهره‌برداری رسیده است و اینها باقیمانده پروژه‌های بزرگ‌مقیاسی است که در شرق بوده که با نگاه جدید پروژه‌های جدید را تعریف می‌کنیم.

حناچی بیان داشت: هم اکنون محله مشیریه به مترو متصل شده است و یکی از اقدامات ما اتصال محلات گوناگون به مترو است که امیدواریم این اقدام انجام بگیرد.

حناچی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز فاز اول بزرگراه ۷۶ متری نجفی رستگار افتتاح شد و یکی از مسیرهای ارتباطی مهم جنوب شرقی تهران است که به شکل کمربندی به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار تهران ادامه داد: کسانی که از جنوب به شرق تهران و جاده امام رضا(ع) می‌روند دیگر نیاز نیست از مسیرهای مسکونی طی مسافت کنند و یک آرامشی در محله مشیریه ایجاد می‌کند.

حناچی در خصوص افتتاح پروژه‌های جدید در تهران گفت: با توجه به محدودیت منابع، پروژه‌ها اولویت‌بندی شده‌اند و تا آخر امسال گیشا به بهره‌برداری می‌رسد و بخش عمده‌ای از پروژه‌های بزرگ تهران به پایان می‌رسد.

وی یادآوری کرد: پروژه‌های جدیدی را در تهران در آینده اجرایی می‌کنیم که عمدتاً در مقیاس محلی است.

شهردار تهران گفت: توسعه قلمرو عمومی از شعارهای ما بوده است که اعتباراتی هم در سال ۹۹ برای آن اختصاص داده‌ایم.

حناچی در خصوص فروش صندلی‌های اتوبوس‌ها هم گفت: اصل خبر صحیح نبود و در توئیتی که منتشر کردم توضیحات لازم را دادم و در این وضعیت هیچ عقل سلیمی به دنبال افزایش کرایه اتوبوس و خرید صندلی اتوبوس نیست.

وی گفت:‌ خبری که منتشر شده بود در حاشیه یکی از نمایشگاه‌ها بود که اگر میزان ظرفیت استفاده از اتوبوس افزایش پیدا کند، می‌توانیم این طرح را هم اجرایی کنیم.

شهردار تهران در خصوص سهمیه‌ بندی بنزین و اقدامات انجام گرفته شهرداری گفت:‌در هفته گذشته قرار بود جلسه‌ای در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی و به ویژه اتوبوس برگزار شود و دولت هم پیگیر است که از طریق تعمیر، بازسازی و ورود اتوبوس‌های جدید اقدامات لازم را انجام دهیم و تا هفته آینده نیز در این خصوص اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

فارس

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar