واردات اتوبوس دست دوم اروپایی صحت ندارد

دوشنبه 8 اردیبهشت 99 ساعت 10:31
واردات اتوبوس دست دوم اروپایی صحت ندارد

معاون وزیر راه و شهرسازی با تکذیب واردات اتوبوس دست دوم اروپایی به کشور از همکاری با سازمان استاندارد برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقال عمومی خبر داد.

عبدالهاشم حسن‌نیا با تاکید بر این‌که واردات اتوبوس دست دوم اروپایی به کشور صحت ندارد، یادآور شد:‌ تولیدات کارخانه‌های اتوبوس و کامیون در حد استاندارد اروپا در وضعیت تحریمی هم ادامه دارد. ۱۰ سال قبل حتی اتوبوس هم صادر می‌کردیم اما در زمان حاضر این کارخانه‌ها با مشکل تأمین ارز رو به رو هستند و امیدواریم با طرح رئیس جمهور حل شود.

وی در پاسخ به این پرسش که علت جولان کامیون‌های فرسوده در جاده‌ها چیست؟ گفت: ما تولیدکننده کامیون نیستیم و در این بخش، مصرف کننده محسوب می‌شویم. ۱۵ هزار اتوبوس در کشور با عمر متوسط ۱۰ سال و زیر ۱۰ سال  داریم. همچنین ۳۵۰ هزار کامیون هم در حمل و نقل برون شهری رفت و آمد می‌کنند که با احتساب کامیون‌های درون شهری به ۵۰۰ هزار دستگاه می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه سیاست نوسازی ناوگان به خاطر تحریم‌های ظالمانه و ایجاد مشکل در انتقال ارز متوقف شده است، گفت: برای پویاتر کردن حوزه حمل و نقل پیشرفت‌های خوبی کردیم اما به خاطر تحریم‌ها دچار مشکلاتی شدیم و امیدواریم با مکانیزم های دیگر این مشکلات را حل کنیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از اقدام مشترک با سازمان استاندارد و صنعت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد و گفت: از پتانسیل برنامه ششم توسعه و دیگر قوانین استفاده کردیم و ظرف یک ماه آینده به نتایج خوبی خواهیم رسید.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar