ورود نسل جدید اتوبوس های برقی به پایتخت

چهارشنبه 5 آذر 99 ساعت 13:06
ورود نسل جدید اتوبوس های برقی به پایتخت

مشاور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از برنامه ریزی برای ورود نسل جدید اتوبوس های برقی به پایتخت خبر داد.

مهدی همتی مقدم با ذکر اینکه معاونت حمل ونقل شهرداری تهران در نظر دارد نسل جدید اتوبوس های برقی در سطح شهر مورد استفاده قرار گیرد، گفت: در گذشته اتوبوس های برقی در سطح شهر سرویس دهی داشتند، اما به خاطر فناوری قدیمی و مشکلاتی که در حین سرویس دهی داشتند، در نظر داریم از نسل جدید اتوبوس های برقی در تهران استفاده کنیم.

وی با ذکر اینکه یکی از فناوری های جدید اتوبوس های برقی "تمام باطری" هستند، افزود: تردد این اتوبوس ها کاملا متکی به باطری است، به طوری که در هنگام شب که اتوبوس ها سرویس دهی ندارند باطری آنها شارژ شده و می توانند در طول روز ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشند.

همتی مقدم با ذکر اینکه این اتوبوس های نسل جدید حداقل ۸ میلیارد تومان قیمت دارند، افزود: شهرداری تهران برای رسیدن به مشارکت عمومی_خصوصی برای فعالیت اتوبوس های برقی در تهران به دنبال حمایت از سرمایه گذاران است که برهمین اساس بسته ای را برای کمک به سرمایه گذاران تهیه می کند.

وی در خصوص این بسته حمایتی گفت: حاضریم خطوط پرمسافر را به سرمایه گذاران اتوبوس برقی واگذار کنیم که بهره برداری از خط نیز برعهده سرمایه گذار است و این مسئله سبب می شود که سرمایه گذار درآمد خوبی از فروش بلیت کسب کند و همچنین درآمدتبلیغاتی از اتوبوس و ایستگاه ها داشته باشد.

همتی مقدم افزود: همچنین می توانیم درآمد ناشی از صرفه جویی در مصرف سوخت در پی حذف اتوبوس های دیزلی و ورود اتوبوس های برقی را طبق ماده ۱۲ قانون و با همکاری وزارت نفت برای سرمایه گذاران فعال کرد و حتی شهرداری تهران می تواند در حوزه های زیرساختی مانند تامین پارکینگ، زیرساخت شارژ برقی و... به سرمایه گذاران کمک کند.

به گفته مشاور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری، مجموع این تسهیلات می تواند سرمایه گذاری برای پیمانکاران اقتصادی داشته و آنها راغب شوند تا به اجرای این مهم به شهرداری کمک کنند.

وی با ذکر اینکه تاکنون چندین شرکت برای سرمایه گذاری در بخش اتوبوس های برقی اعلام آمادگی کرده اند، اما به آنها تاکید کردیم که باید فراخوان منتشر شده و در یک رقابتی عادلانه سرمایه گذار انتخاب شود، افزود: تا پایان سال فراخوان جذب سرمایه گذار اتوبوس های برقی تهران منتشر می شود و با این مدل سرمایه گذاری عمومی_خصوصی می توانیم تحولی در سرمایه گذاری ایجاد کنیم.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar