اقدام مثبت سایپا در طراحی و تولید خودروهای جدید

شنبه 24 آبان 99 ساعت 11:46
اقدام مثبت سایپا در طراحی و تولید خودروهای جدید

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس با ذکر اینکه اقدام سایپا برای رفتن به سمت تولید خودروهای جدید بسیار مثبت است، گفت: انتظار است تا مسئولین گروه سایپا پژوهش را محور کار خود قرار داده تا بتوانند خودروهای قابل رقابت و صادرات تولید کنند.

مهرداد گودرزوند چگینی در مورد آغاز تجاری سازی خودرو جدید شاهین، طراحی و رونمایی از مدل کراس اوور شاهین به عنوان خودرویی در سطح استانداردهای جهانی گفت: گام سایپا در طراحی و تولید خودروهای جدید اقدام مثبت این گروه در رونق تولید است که موجب جذب سرمایه خواهد شد.

وی تاکید کرد: رفتن به سمت تنوع در تولید خودرو موجب می‌شود تا مردم انتخاب متنوع هم داشته باشند و ما از تولید خودروهای مدل جدید و اقدام سایپا حمایت می‌کنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تأکید بر اینکه باید تولیدات ما مورد پذیرش مردم واقع شود، افزود: نکته بعدی در تولید خودروی داخلی این است که مسئولین سایپا باید به گونه‌ای عمل کنند تا خودروها قابل صادرات باشد.

گودرزوند چگینی تکیه بر پژوهش در تولید را با اهمیت دانست و افزود: بنز آلمان هشت هزار کارمند دارد اما ۷۰۰ نفر پژوهشگر هستند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به تغییر رویکرد در مدیریت شرکت سایپا و همچنین جایگزینی تولیدات داخلی به جای خودروهای مونتاژی، پس از بدعهدی شرکت های بین المللی و رفتن شرکای خارجی از ایران گفت: اقدام سایپا در این راستا خوب و موجب خودکفایی خواهد شد.

گودرزوند چگینی با ذکر اینکه گروه های خودروساز باید کیفیت خودروی خود را ارتقا داده و خودرو را با قیمت مناسبی به مردم عرضه کنند، افزود: هرجا رقابت باشد می‌توان به کیفیت و تعادل در قیمت رسید؛ همچنین در این راستا انتظارات مردم هم برآورده می‌شود.

وی افزود: اگر صنعت خودرو رقابتی باشد می‌توان خودروی با استاندارد بین‌المللی در داخل تولید کرد و این موضوع به رشد و ثبات اقتصادی و همچنین تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند.

عصر خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar