تولید ال ۹۰ ایرانی تا پایان سال ۱۴۰۲

سه شنبه 9 آذر 00 ساعت 18:55
تولید ال 90 ایرانی تا پایان سال 1402

ال۹۰ ایرانی یا پی۹۰، پایان سال ۱۴۰۲ می آیدخودرو ال۹۰ ایرانی یا پی۹۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ از سوی گروه خودروسازی سایپا عرضه خواهد شد.

پس از اجرای تحریم‌ ها علیه کشورمان و با خروج رنو، پروژه ال۹۰ (L90) نیز به دلیل این‌ که قوای محرکه و بخش زیادی از قطعات آن داخلی‌ سازی نشده بود، متوقف شد.

براساس این گزارش، چنانچه خودروی ال۹۰ یا تندر۹۰ الان هم تولید می ‌شد، نمی‌توانست استانداردهای ۸۵ گانه را پاس کند، اما گروه خودروسازی سایپا پروژه‌ای برای زنده کردن پلت فرم این محصول تعریف کرده‌ است به نام پی۹۰(P90) یا ال۹۰ ایرانی که این محصول با قوای محرکه کاملا جدید عرضه خواهد شد.

ال 90 ایرانی

محصول پی۹۰، نسبت به خودروی ال۹۰ یک فیس‌ لیفت کامل محسوب می شود و به گفته مدیران گروه خودروسازی سایپا، نسخه اول آن با گیربکس دستی است و تا پایان سال ۱۴۰۲، این محصول به بازار عرضه خواهد شد.

پی۹۰، از نظر حجم کار از پروژه ‌های بسیار پرچالش گروه خودروسازی سایپا است چراکه شرکت رنو اجازه نداده بود قطعات مهم ال۹۰، داخلی‌سازی شود.

خاطرنشان می شود که داخلی‌سازی تمام قطعات حجم کار زیادیاز گروه خودروسازی سایپا گرفته، بعضی از قطعات مهندسی معکوس شده و بسیاری از قطعات آن نیز جدید هستند چراکه موتور، گیربکس و اکسل کاملا تغییر می ‌کند و می‌توان گفت قوای محرکه پی۹۰ دیگر هیچ شباهتی به ال۹۰ ندارد.

پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

5 دیدگاه ها برای "تولید ال ۹۰ ایرانی تا پایان سال ۱۴۰۲"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
محمد
مهمان

اگر بجاش از اتاق مگان یا سراتو ۲۰۱۳ که خط تولید اتاقش در ایران هست استفاده می‌کردند خیلی بهتر بود
از نظر بهای تمام شده هم تقریبا همانقدر در می آمد

ابوالفضل
مهمان

چه عجب یه ماشین خوشگل از سایپا دیدیم

رضا
مهمان

***با این طراحیتون ال ۹۰ کجا و این لگن کجا

هررررررررررررر
مهمان

همین تندر ۹۰مونده بود *** توش اونم که دارید سعی تونو می کنید شکی نیست موفق می شید یه طوری می گه تندر ایرانی انگار بوگاتی می خواد بسازه تو هرچی دست بردید اولین تولیدباکیفیت دومی بادزدی و بی کیفیت و افتضاح یه کوییک صفر خریدم انگار اسباب بازیه را میری باهاش داخلش صدای باغ وحش میده انقد پلاستیک بازیافتی توش مصرف کردن

هوشنگ
مهمان

ببخشید البته من کاره ای نیستم ولی گاهی وقتا یه همچین نظراتی رو که میخونم هرچقدر هم که کم محلی کنم یه جا خود به خود میترکم ،چرا میخرید علی رغم اینی که میدونید تولید داخلی حیف ۵ میلیون بالاش پول داد .چرا یه ژاپنی مدل پایین نمیگیرید یا کره ای .لا اقل میدونیم یه اصابت پشتشه .میدونیم زن وبچه مون جاشون امنه نه حلب روغن ،ببخشید البته ولی ما همه چی میدونیم شکایت هم میکنیم .من باشم پول کوییک رو میدم یه کرولا مدل ۲۰۴ میگیرم