دردسر متقاضیان شاهین دنده ای سایپا

بروزرسانی در: چهارشنبه 6 دی 02 ساعت 16:15
دردسر متقاضیان شاهین دنده ای سایپا

سایپا اعلام کرد: در صورتی که بین خودرو ثبت‌نامی با خودرو تحویلی، مغایرت وجود داشته باشد و از طرفی اگر «امکان تولید خودرو ثبت‌نامی مقدور باشد» گروه خودروسازی سایپا بسته به شرایط تولید و تعهدات موجود نسبت به فراخوان مجدد متقاضیان جهت واریز وجه خودرو ثبت‌نامی اقدام خواهد کرد.

کاربران سامانه (فارس من) با ثبت پویشی با عنوان «چرا سایپا بخشنامه واریز وجه شاهین دستی را اعلام نمی‌کند» عنوان کرده‌اند که نزدیک به ۹ هزار نفر در طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی برای خرید شاهین دستی ثبت نام کرد‌ه‌اند و نوبت تحویل این متقاضیان زمستان ۱۴۰۳ اعلام شده است. اما خودروساز مدتی پیش و زودتر از موعد تعیین‌شده برای متقاضیان شاهین دستی، فراخوان واریز وجه  ارسال کرد و در فراخوان مذکور به مشتریان اعلام کرد که برای خرید «شاهین اتومات» واریز وجه کنند. 

مخاطبان خبرگزاری فارس عنوان کرده‌اند: از آنجا قیمت شاهین اتومات بیشتر از شاهین دستی است و بسیاری از متقاضیان امکان تامین وجه خرید‌ شاهین اتومات را نداشتند، نتوانستند در طرح تبدیل خودرو شرکت کنند و نسبت به این اقدام خودروساز شاکی شدند، لذا از شرکت خودروساز می‌خواهند نسبت به عرضه شاهین دستی که خودروی ثبت نامی آنها در سامانه یکپارچه بوده اقدام کند.

پیرو انتشار پویش مذکور که در خبرگزاری فارس در مورخ ۲۲ آذرماه ۱۴۰۲  با عنوان  «ترفند سایپا برای حذف ثبت نام کنند خودرو شاهین»‌، اداره اطلاع‌رسانی و فضای مجازی گروه خودروسازی سایپا به ارائه توضیحاتی پرداخت.

در توضیحات این شرکت خودروساز آمده است: گروه خودروسازی سایپا در راستای کسب رضایت مشتریان، امکان تحویل خودرو شاهین اتوماتیک برای مشتریان ثبت نامی خودرو شاهین دنده‌ای را فراهم کرده است؛ ‌‌دعوتنامه این دسته از مشتریان پیشنهادی و تصمیم‌گیری در زمینه جایگزین کردن شاهین اتوماتیک با شاهین دنده‌ایی کاملا اختیاری است و در صورت تمایل، مشتریان می‌توانند با مراجعه به نمایندگی ثبت‌نام و یا از طریق سایت به آدرس https://saipa.iranecar.com  نسبت به تکمیل وجه اقدام کنند.  

در ادامه توضیحات سایپا آمده است:

محصولات گروه خودروسازی سایپا بر اساس برنامه‌ریزی و زمان‌بندی صورت گرفته، با امکانات و تجهیزات به روز، استانداردهای ۸۵گانه، الزامات ایمنی و مطابق نظر مشتریان،‌ عرضه می‌شود. خودروی شاهین اتوماتیک نیز با تجهیزات و آپشن‌های بیشتر نسبت به شاهین دنده‌ای در برنامه تولید سال جاری قرار گرفته است. 

طبق اعلام سایپا، خودروی شاهین اتوماتیک مجهز به کروز کنترل، کلید تنظیمات کروز کنترل روی فرمان، سیستم ترمز ESC، مولتی مدیا با نمایشگر۱۰ اینچ GPS + USB، صندلی چرمی با دوخت ضخیم، سیستم محدود‌کننده سرعت، تجهیزات داخلی و خارجی کروم(دستگیره داخلی، قاب دور کلاستر، دستگیره خارجی، جلو پنجره)، قطعات هیدروگرافی(زیر آرنجی، ابروی داشبورد، پنل دسته دنده)، آنتن کوسه‌ای، تیغه برف پاک کن flat wiper، تریم داخل دو رنگ(داشبورد، رودری و ...)، گارنیش عقب کروم، کفپوش سه بعدی است.  

در پایان توضیحات سایپا آمده است: با توجه به ویژگی‌های برتر شاهین اتوماتیک و افزایش تعداد امکانات رفاهی و آپشن‌های آن، بسیاری از مشتریان شاهین دنده‌ای نیز درخواست تغییر مدل به خودروی شاهین اتوماتیک را داشته‌اند لذا پیشنهاد گروه سایپا با هدف مشتری مداری و ارتقاء سطح رضایتمندی مشتریان انجام پذیرفته است، بدیهی است در صورتی که بین خودرو ثبت نامی با خودرو تحویلی مغایرت وجود داشته باشد و از طرفی اگر «امکان تولید خودرو ثبت‌نامی مقدور باشد» گروه خودروسازی سایپا بسته به شرایط تولید و تعهدات موجود نسبت به فراخوان مجدد متقاضیان جهت واریز وجه خودرو ثبت نامی اقدام خواهد کرد. 

فارس

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar