مونتاژ چانگان CS55 پلاس در سایپا و چانگان CS35 پلاس در پارس خودرو

بروزرسانی در: یکشنبه 5 آذر 02 ساعت 14:35
مونتاژ چانگان CS۵۵ پلاس در سایپا و چانگان CS۳۵ پلاس در پارس خودرو

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از مونتاژ و عرضه خودرو DL5 در پارس خودرو خبر داد و گفت: چانگان CS55 پلاس در سایپا و چانگان CS35 پلاس نیز در پارس خودرو تولید خواهد شد.

اولین سری خودرو DL5 پارس خودرو، ‌تحویل ثبت‌نام کنندگان شد و در حاشیه این مراسم تاکید شد که مونتاژ این خودرو به زودی در شرکت پارس خودرو آغاز خواهد شد.

محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، در مراسم تحویل اولین سری خودرو کراس اور DL5 پارس خودرو به مشتریان، با بیان اینکه گروه سایپا در ۲۳ ماه اخیر برنامه جامعی تدوین کرده است که مسائل زیست محیطی و گسترش پلتفرم‌های برقی در آن جایگاه ویژه‌ای دارند، گفت: با عرضه محصولات به روز و کیفی و ارایه خدمات پس از فروش مناسب، ‌ سعی داریم اعتماد مشتریان را به نحو مطلوب، پاسخگو باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در راستای کنترل بازار، ارتقای محصولات جاری و به خصوص افزایش رقابت‌پذیری، ‌ واردات و مونتاژ خودروهای وارداتی در دستور کار قرار گرفت، ‌ اذعان داشت: در فاز نخست، ‌ خودرو DL5 به صورت تمام وارداتی به مشتریان تحویل داده شد و در فاز دوم، قرار است خودروی یاد شده همراه با داخلی‌سازی، ‌ مونتاژ و به بازار عرضه شود. بر این اساس اولین قطعات آن در حال ورود به ایران است و خطوط تولید این محصول در شرکت پارس خودرو در حال آماده‌سازی است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه این گروه، همکاری و شراکت قدیمی خود با شرکت خوشنام چین به نام چانگان را دوباره آغاز کرده است، ‌ گفت: تولید تیپ‌های مختلف چانگان در دستور کار گروه سایپا قرار گرفته است، بدین جهت خودرو CS55 پلاس در سایپا، ‌ چانگان CS35 پلاس در شرکت پارس خودرو و CS15 نیز در یکی از شرکت‌های بن رو یا کاشان تولید و عرضه خواهد شد.

تیموری با اشاره به تولید و عرضه خودروهای برقی و هیبرید برای شهرهای بزرگ که آلایندگی دارند، خواهد بود، اضافه کرد: ضمن آنکه تولید خودروهای برقی در دستور کار سایپا قرار گرفته، ‌ نمونه‌های جدید خودروهای برقی وارد ایران شده است. بدین جهت خودروهای تمام برقی برای سیستم حمل و نقل عمومی و به عنوان تاکسی (تحویل سازمان تاکسیرانی) ‌ عرضه خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: برای خودرو آریا(هیبرید برقی و تمام برقی) در حال انجام استانداردهای نهایی هستیم و امیدواریم اوایل تابستان سال آینده تولید انبوه این خودرو انجام شود.

گروه خودروسازی سایپا، از اولین مجموعه‌های است که بعد از آزادسازی واردات خودرو به کشور، اقدام به واردات محصولات جدید کرده است.

بر این اساس در فاز اول ۸۰۰ دستگاه خودرو DL5 پارس خودرو (بدون تاخیر و دقیقا در ۳۰ روز کاری و طبق تعهد قبلی) آماده تحویل به مشتریان است و در فاز دوم دو هزار خودرو DL5 مونتاژ و تحویل داده می‌شود.

کراس‌اور DL5 دارای یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر به قدرت ۱۴۴ اسب بخار است و این موتور می‌تواند تا ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar