بازار خودرو محل امنی برای سرمایه گذاری نیست

شنبه 23 شهریور 98 ساعت 16:17
بازار خودرو محل امنی برای سرمایه گذاری نیست

سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در این خصوص با ذکر اینکه قیمت خودرو در بازار روندی کاهشی دارد گفت: هم اکنون خرید و فروش در بازار انجام نمی‌شود و بازار خودرو دیگر محل امنی برای سرمایه‌گذاری نیست.

وی ادامه داد: افرادی که در خرید خودرو سرمایه‌گذاری کرده بودند اکنون با ضرر بازار را ترک می‌کنند.

مؤتمنی با ذکر اینکه روند کاهشی قیمت خودرو در بازار ادامه خواهد داشت، به مشتریان این بازار توصیه کرد که اگر عجله ندارند برای خرید بهتر و کاهش قیمت‌ها صبر کنند.

وی تصریح کرد: افرادی که طی ماه‌های اخیر برای خرید خودرو ثبت ‌نام کرده‌اند اکنون قصد فروش این خودروها را دارند و همین موضوع هم بر کاهش قیمت‌ها در بازار مؤثر است.

به گفته وی، تغییر و تحول در مدیریت گروه‌های خودروساز، مقابله با انحصار فروش خودرو و برخورد با چند نمایندگی متخلف گروه‌های خودروساز در کاهش قیمت خودرو در بازار مؤثر بوده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو ادامه داد: تاکنون خودرو به طور کارتکسی عرضه می‌شد و قیمت‌گذاری توسط چند نمایندگی گروه‌های خودروساز انجام می‌گرفت، در حالی که حالا جلوی فروش کارتکسی گرفته شده و این مسئله بر قیمت‌های بازار مؤثر بوده است.

خودروسازان ابتدا تعهداتشان را عملی کنند، بعد پیش فروش بگذارند

محمد رضاخانی، یکی از فعالان بازار خودرو هم در این خصوص گفت: با فروش فوری خودرو زیاد موافق نیستیم، چون گروه‌های خودروساز ابتدا باید تعهدات قبلی خود را عملی کنند سپس به فروش و یا پیش‌فروش خودرو بپردازند.

وی افزود: خودروساز زمانی باید برای فروش خودرو اقدام کند که محصولاتش در نمایندگی وجود داشته باشد تا تعهد جدیدی پیش از عملی شدن تعهدات قبلی ایجاد نشود.

رضاخانی با ذکر اینکه سرمایه‌گذاران در بازار خودرو با ضرر این بازار را ترک می‌کنند، گفت: اگر خریداری عجله نداشته باشد می‌تواند با قیمت مناسب خودروی موردنیاز خود را خریداری کند.

وی با ذکر اینکه در حال حاضر فروشنده در بازار خودرو زیاد است اما شمار خریداران کم است، افزود: در صورت افزایش عرضه خودرو از طرف گروه‌های خودروساز طی ماه‌های آینده باز هم شاهد کاهش قیمت خودرو خواهیم بود.

قیمت‌گذاری خودرو در حالی با هرج و مرج همراه است که طبق مصوبه مجلس قرار شد شورای رقابت دوباره قیمت‌گذاری خودروها را انجام دهد. در عین حال، فرشاد مقیمی معاون سابق وزیر صنعت هم از تدوین دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو توسط سازمان حمایت خبر داده بود. در این شرایط تابش رئیس سازمان حمایت گفته بود اطلاعی از این مسئله ندارد.

در هر حال قیمت‌گذاری خودرو همچنان بلاتکلیف است و خودروسازان با قیمت‌های دلخواه خود، محصولاتشان را عرضه می‌کنند.

فارس

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar