بررسی قیمت پژو پارس در نزدیکی توقف تولید

یکشنبه 13 خرداد 03 ساعت 11:29
بررسی قیمت پژو پارس در نزدیکی توقف تولید

پژو پارس قطعا ۳۱ خردادماه از چرخه تولید خارج خواهد شد. با اینکه شرکت تولید کننده این خودرو، اواخر سال گذشته قیمت پژو پارس را ۵۰ درصد افزایش داد با این حال همچنان بر حذف این محصول قدیمی اصرار دارد.

مردادماه سال گذشته شرکت ایران خودرو با  دستور سازمان ملی استاندارد توقف خط تولید این خودرو را اعلام و سورن پلاس را به عنوان خودروی جایگزین معرفی کرد.

این شرکت طبق اخطار سازمان ملی استاندارد مبنی بر اینکه پژوپارس تا نیمه اسفندماه فرصت تولید خواهد داشت ، نسبت به توسعه خط تولید سورن پلاس برنامه ریزی کرده بود.

با این حال سازمان ملی استاندارد با توجه به تعهد تحویل ۱۷۲ هزار و ۴۱۸  دستگاه پژوپارس توسط ایران خودرو، به سرعت از موضع خود عقب نشینی کرد و از کیفیت این خودرو تا بهار سال آینده اظهار رضایتمندی کرد.

حالا خبر می رسد که ایران خودرو برای توقف  تولید این خودرو تا پایان خرداد ماه برنامه ریزی کرده است.

آنچه مشخص است با وجود رشد ۵۰ درصدی قیمت ، این خودرو همچنان با زیان تولید می شود.

اما حواشی ایجاد شده برای این خودروی قدیمی ، منجر به رشد قیمت بی ضابطه آن در بازار شده و دلالان و واسطه گران سود زیادی از معامله این خودرو می برند.

رصد بازار خودرو نشان می دهد که پژو پارس LX طبق آخرین قیمت مصوب ایران خودرو با قیمت ۴۸۰ میلیون تومان عرضه می شود حال آنکه در بازار قیمتی معادل ۸۴۰ میلیون تومان قیمت خورده است . بنابراین واسطه گران معادل ۳۷۰ میلیون تومان از معامله این خودرو سود می کنند.

اختلاف بازار پژو پارس XU7p نیز ۲۲۵ میلیون تومان ، پژو پارس سفارشی XU7p نیز ۲۴۷ میلیون تومان ، پژو پارس XU7p-ELX نیز ۳۰۰ میلیون تومان است.

بر این اساس از تارا دستی ، ۲۰۷ دستی و همچنین سورن به عنوان محصولات جایگزین پژو پارس نام برده می شود.

محصولات یاد شده فاصله قیمتی کمتری در بازار و کارخانه دارند. بطوری که سورن کارخانه ای ۱۵۰ میلیون تومان فاصله با قیمت بازار دارد و پژو ۲۰۷ نیز با فاصله ۳۰۰ میلیون تومانی در بازار معامله می شود.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar