توقف روند کاهشی قیمت خودرو / آبان ۱۴۰۲

چهارشنبه 10 آبان 02 ساعت 14:59
توقف روند کاهشی قیمت خودرو / آبان 1402

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران گفت: از ۲۰ اردیبهشت ماه کاهش قیمت خودرو شروع شد که تا پایان شهریور هم ادامه داشت اما از مهر ماه به این سو قیمت خودرو ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته است.

سعید موتمنی در مورد وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: بازار خودرو نسبت به اخبار بسیار حساس است و اخبار منفی و مثبت بر این بازار اثر خود را می‌گذارد؛ بر همین اساس هم به دلیل نوسانات ارزی، عدم واردات و عرضه خودرو منطبق با انتظارات و محدودیت عرضه خودروهای داخلی، روند کاهشی قیمت خودرو که از ۲۰ اردیبهشت ماه شروع شده بود از مهر ماه به این سو متوقف شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران خودرو تهران افزود: در واقع از ۲۰ اردیبهشت تا شهریور ماه قیمت خودرو میانگین ۱۵ تا ۳۰ درصد کاهش یافته بود اما از مهر ماه به این طرف قیمت خودرو به طور متوسط ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته است.

عرضه خودرو از مرداد ماه محدود شد

وی با بیان اینکه بازار خودرو همچنان راکد است، گفت: البته از مرداد ماه به این طرف عرضه خودرو محدود شد و شرکت‌ها خودروی کمتری به بازار تزریق کردند که همین امر از جمله عوامل اصلی توقف روند کاهشی قیمت خودرو محسوب می‌شود.

موتمنی تصریح کرد: به عنوان نمونه خودروی کوییک ۲۰ اردیبهشت ماه ۳۸۵ میلیون تومان بود که تا ۳۳۸ میلیون تومان هم پایین آمد اما قیمت این خودرو هم اکنون ۳۴۶ میلیون تومان شده است. کوییک R اردیبهشت ماه ۴۰۰ میلیون تومان معامله شد اما در ادامه ۳۴۲ میلیون تومان شد و هم اکنون ۳۵۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران خودرو تهران گفت: قیمت خودروی رانا که اردیبهشت ماه ۶۴۰ میلیون تومان بود تا ۴۹۳ میلیون تومان هم کاهش یافت اما هم اکنون ۵۲۰ میلیون تومان شده است. دنا توربو دستی هم ۸۲۴ میلیون تومان بود که تا ۷۴۲ میلیون تومان پایین آمد و هم اکنون ۷۹۵ میلیون تومان است.

مهر

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar