دلیل نوسان قیمت سمند چیست؟

بروزرسانی در: سه شنبه 1 بهمن 98 ساعت 20:36
دلیل نوسان قیمت سمند چیست؟

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو می‌گوید: بازار خودرو فعلاً در آرامش به سر می‌برد. قیمت سمند مدل EF7 به خاطر عرضه کم از طرف کارخانه بین پنج تا ۹ میلیون تومان در روزهای گذشته نوسان داشته است.

آخرین قیمت انواع محصولات سایپا و ایران‌ خودرو در کارخانه و بازار در دیروز، دوشنبه ۳۰ دی ماه حاکی از این است که بین برندهای گوناگون خودروسازان، سمند تنها خودرویی بوده که قیمت آن در بازار فروکش کرده است. قیمت خودروسمند که در ۲۹ دی ماه تا ۱۰۶ میلیون تومان گران شده بود، دیروز با پنج میلیون تومان کاهش قیمت به ۱۰۱ میلیون تومان رسید. این درحالیست که پیش از آن، در ابتدای هفته قیمت سمند شش میلیون تومان گران شده بود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در پاسخ به این سؤال که چرا قیمت سمند در چند روز گذشته نوسان داشته است؟ گفت: بازار خودرو فعلاً در آرامش به سر می‌برد. در حقیقت ثبات قیمت از هفته پیش تاکنون در بازار خودرو حکم فرماست. با این تفاوت که در برخی مدل‌ها همچنان شاهد افزایش ۵۰۰ هزار تومانی تا یک میلیون تومانی قیمت‌ها هستیم.

سعید موتمنی افزود: قیمت سمند هم در یک هفته گذشته ثابت بوده به عنوان مثال قیمت سمند ال ایکس مدت‌هاست که بین ۸۵ میلیون تا ۸۶ میلیون تومان معامله می‌شود. این در حالی است که قیمت سمند مدل EF7 به خاطر عرضه کم از طرف کارخانه بین پنج تا ۹ میلیون تومان نوسان داشته است. یعنی این خودرو که ۱۰۱ میلیون تومان معامله می‌شد حالا با قیمت تا ۱۱۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

او اظهار کرد: هر زمانی که کالا در بازار کمیاب می‌شود ناخودآگاه قیمت آن هم گران می‌شود. فعلاً بازار در وضعیت رکودی قرار دارد و کسی توان خرید خودروهای داخلی و خارجی را ندارد.

تجارت نیوز

قیمت محصولات ایران خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar