دولت مخالف ورود شورای رقابت به پروسه قیمت‌گذاری خودرو است

جمعه 29 شهریور 98 ساعت 16:22
دولت مخالف ورود شورای رقابت به پروسه قیمت‌گذاری خودرو است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید دولت و شورای رقابت برای قیمت گذاری خودرو با یکدیگر کلنجار دارند چون که دولت مخالف ورود شورای رقابت به پروسه قیمت‌گذاری است.

محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص احتمال ورود شورای رقابت به پروسه قیمت گذاری خودرو، گفت: هرچند سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده وظیفه کنترل بازار و پشتیبانی از مردم را بر عهده دارد ولی از آنجا که رئیس این سازمان و مدیران عامل خودروسازان از طرف دولت انتخاب می‌شوند باید دستگاهی مثل شورای رقابت که متشکل از نمایندگان مجلس، قوه قضاییه و... است به پروسه قیمت‌گذاری خودرو ورود کند.

خودروها به خاطر قطعات جزئی در کف پارکینگ‌ها خاک می‌خورند و حتی در صورتی که قطعات مورد نیاز آنها هم تأمین شود خیلی از آنها به خاطر نگهداری نامناسب در پارکینگ‌ها در زیر آفتاب و باران از کیفیت کافی برخوردار نیستند

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت و شورای رقابت برای قیمت گذاری خودرو بایکدیگر کلنجار دارند چون که دولت مخالف ورود شورای رقابت به پروسه قیمت‌گذاری است و تمایل دارد تنها سازمان حمایت از مصرف کننده در این امر دخالت داشته باشد.

مردم در وضعیت کنونی قدرت خرید خودرو را ندارند

منصوری ادامه داد: هم اکنون بازار خودرو شیب نزولی را تجربه می‌کند چون که مردم قدرت خرید خودرو را ندارند در نتیجه از یک طرف نقش دلالان در بازار کاهش پیدا کرده و از طرف دیگر انبارها هم مملو از خودروهای تولیدی شده است.

ورود قوه قضاییه موجب آرامش نسبی بازار خودرو شد

وی با ذکر اینکه ورود قوه قضاییه باعث آرامش نسبی در بازار خودرو شد، اظهار کرد: از ابتدای مهر که سفرها کاهش می‌یابد موج بعدی کاهش قیمت‌ خودرو آغاز می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم در خصوص خودروهای موجود در پارکینگ خودروسازان، گفت: این خودروها به خاطر قطعات جزئی در کف پارکینگ‌ها خاک می‌خورند و حتی در صورتی که قطعات مورد نیاز آنها هم تأمین شود خیلی از آنها به خاطر نگهداری نامناسب در پارکینگ‌ها در زیر آفتاب و باران از کیفیت کافی برخوردار نیستند.

خودروسازان تمایل ندارند خودروهای کف پارکینگ را با قیمت‌های ارزان راهی بازار کنند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه خودروسازان تمایل ندارند خودروهای کف پارکینگ را با قیمت‌های ارزان راهی بازار کنند، اضافه کرد: مردم حاضرند خودروهای ناقص را تحویل بگیرند چون که این خودروها به دلایلی مثل نبود فندک و... در پارکینگ‌ها مانده‌اند.

خانه ملت

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar