سایپا باید در قیمت گذاری ساینا تجدید نظر کند

شنبه 22 تیر 98 ساعت 12:36
سایپا باید در قیمت گذاری ساینا تجدید نظر کند

محاسبه رینگ‌های آلومینیومی ۵ میلیون تومانی برای خودروی ساینا هنوز هم حاشیه‌های فراوانی دارد.

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید در صورتی که خودروسازان آپشنی به خودروها اضافه می‌کنند باید متناسب با امکانات جدید قیمت خودرو را افزایش دهند.

سیدجواد حسینی کیا عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد اینکه سایپا قیمت ساینا را به ۶۱ میلیون تومان افزایش داد در حالی که این خودرو در بازار ۵۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد، گفت: در صورتی که قیمت خودرو در کارخانه از بازار گرانتر باشد از یک طرف مردم استقبالی از خرید خودرو نمی‌کنند و از طرف دیگر جایگاه این گروه خودروسازی نزد مردم تنزل پیدا می‌کند.

سایپا در قیمت‌گذاری ساینا تجدید نظر کند

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه کارخانه تولید کننده ساینا باید در قیمت گذاری خود تجدید نظر کنند، افزود: افزایش قیمت ساینا در کمیسیون صنایع و معادن بررسی می‌شود تا کمیسیون با پیگیری‌های مستمر از تضییع حقوق مشتریان جلوگیری کند.

مشتری‌مداری محور فعالیت خودروسازان در وضعیت کنونی قرار گیرد

وی با ذکر اینکه مشتری مداری باید محور فعالیت خودروسازان در وضعیت کنونی قرار گیرد، اظهار کرد: در صورتی که خودروسازان آپشنی به خودروها می‌افزایند باید متناسب با امکانات جدید قیمت خودرو را افزایش دهند.

بازار کشش افزایش قیمت خودرو را ندارد

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه افزایش قیمت خودرو به ازای افزودن آپشن باید متناسب با امکانات جدید باشد، یادآوری کرد: هم اکنون بازار کشش افزایش قیمت را ندارد و باید با توجه ویژه از ایجاد نارضایتی در بین مشتریان جلوگیری شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با ذکر اینکه در بعضی موارد خودروسازان سود را بر حق مشتری مقدم می‌دانند، ادامه داد: در چنین وضعیتی مشتری زیر چرخ خودروسازی‌ها از بین می‌رود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه وزات صنعت، معدن و تجارت باید به موضوع افزایش قیمت ساینا ورود کند، تصریح کرد: مقرر شده بود؛ خودرو در فروش فوری ۵ درصد زیر قیمت بازار به فروش برسد و اگر ساینا با قیمت ۶۱ میلیون فروخته شود ۲ میلیون تومان از بازار هم گرانتر است.

خانه ملت

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar