آیا ستاد تنظیم بازار مرجع تعیین قیمت خودرو باقی می‌ماند؟

دوشنبه 8 اردیبهشت 99 ساعت 17:08
آیا ستاد تنظیم بازار مرجع تعیین قیمت خودرو باقی می‌ماند؟

یک منبع آگاه گفت: همچنان کشمکش بر سر قیمت‌گذاری خودرو بین شوراى رقابت و ستاد تنظیم بازار وجود دارد ولی به احتمال زیاد ستاد تنظیم بازار همچنان مرجع تعیین قیمت خودرو باقى خواهد ماند.

یک منبع آگاه با ذکر اینکه امروز نشت کمیته خودرو براى تعیین قیمت خودرو در سال جارى برگزار خواهد شد اظهار کرد: با توجه به اینکه هفته گذشته در جلسه کمیته خودرو تصمیم‌گیری بر سر قیمت خودرو در سال۹۹ به نتیجه‌ای نرسید، قرار شد این هفته دوباره این موضوع بررسى شود که امروز این جلسه برگزار خواهد شد.

او افزود: همچنان کشمکش بر سر مرجع قیمت‌گذاری خودرو بین شوراى رقابت و ستاد تنظیم بازار ادامه دارد اما به احتمال زیاد امسال هم مرجع قیمت‌گذاری، ستاد تنظیم بازار خواهد بود؛ همچنین قرار است درصدى بر قیمت خودرو افزوده شود که فعلاً عدد و رقم آن مشخص نیست.

بر این اساس، با توجه به اینکه هر خودرو ۲۳درصد زیر قیمت واقعى عرضه مى‌شود و خودروسازان به دلیل قیمت‌گذاری دستوری در سال۹۸ با زیان بزرگی رو به رو شدند، به نظر می‌رسد که اگر قرار باشد امسال هم ستاد تنظیم بازار مرجع تعیین قیمت خودرو باشد، عرضه خودرو با قیمت‌هاى سال گذشته نتیجه‌اى جز نابودى کامل خودروسازان نخواهد داشت.

لذا شنیده‌ها حاکى از آن است که این ستاد با افزایش ۲۰درصدى قیمت خودرو در سال۹۹ موافقت کرده اما اینکه خودروسازان به این درصد افزایش راضى باشند یا خیر هنوز مشخص نیست.

اقتصاد آنلاین

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar