قیمت‌های کاذب و جولان دلالان در بازار خودرو

چهارشنبه 17 اردیبهشت 99 ساعت 11:44
قیمت‌های کاذب و جولان دلالان در بازار خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قیمت‌های کاذب و جولان دلالان در بازار باعث افزایش قیمت پراید است و ارتباطی با خودروسازان ندارد.

عبدالله رضیان در مورد افزایش قیمت پراید در بازار با قیمت ۷۸ میلیون تومانی اظهار داشت: عرضه قیمت پراید در بازار ارتباطی با خودروساز ندارد؛ در حالی که قیمت‌های کاذب موجود در بازار منجر به بروز اختلال در تعادل بازار شده است.

وی با ذکر اینکه افزایش قیمت خودرو ناشی از فعالیت دلالان است، تاکید کرد: تثبیت قیمت خودرو در اختیار وزارت صمت و خودروسازان نیست.

نماینده مردم قائمشهر، سواد کوه، جویبار، سیمرغ و سواد کوه شمالی در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به افزایش ۴ برابری قیمت ارز و دلار به عنوان معیار منطقی افزایش قیمت‌ها، گفت: افزایش ۴ برابری قیمت خودرو هم منطقی به نظر می‌رسید اما مشاهده نوسان قیمت خودرو بیش از این مقدار برای بعضی از افراد، شائبه دخالت خودروسازان را در این وضعیت ایجاد کرده است.

رضیان ادامه داد: با توجه به کاهش قدرت خرید اقشار آسیب‌پذیر و افزایش ناگهانی قیمت خودرو در بازار، این امر، می‌بایست تحت کنترل و مدیریت قرار گیرد.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه تصدی گری تولید خودرو، در اختیار دولت است، بعضی دیدگاه‌ها، حاکی از لزوم مهار ضریب افزایش قیمت توسط دولت است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان یادآوری کرد: توقف تولید خط پراید، موجب رشد سنگین قیمت این خودرو گردیده و زمانی که میزان تولید کاهش می‌یابد، فضا را برای جولان دلالان مهیا و باعث خروج کنترل قیمت‌ها از اختیار سازمان‌ها و نهادهای تعیین کننده قیمت ‌می‌شود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar