قیمت خودروها رو به کاهش است

بروزرسانی در: چهارشنبه 26 تیر 98 ساعت 11:08
قیمت خودروها رو به کاهش است

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو گفت: به طور کلی قیمت خودروها رو به کاهش است ولی خرید و فروش به ندرت انجام می‌شود.

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در مورد روند قیمت‌های بازار گفت: در ۱۰ روز گذشته محصولات ایران ‌خودرو با کاهش قیمت رو به رو شده است. به عنوان مثال پژو ۲۰۶ تیپ ۵ از ۱۰۱ به ۹۴ سمند از ۸۶ به ۷۹.۵، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۸۴ به ۷۹.۵ و پژو ۴۰۵ از ۸۱ به ۷۷.۵ میلیون تومان رسیده است. در مورد محصولات سایپا اختلاف قیمت خاصی مشاهده نشده است. در این رابطه هم پراید ۱۱۱ قیمت ۵۰ میلیون تومانی و پراید ۱۳۱ با ۴۵ میلیون تومان به فروش می‌رسند. تنها خودروی ساینا نسبت به ۱۰ روز پیش نزدیک به یک میلیون تومان افزایش قیمت داشته است. در مورد خودروهای وارداتی هم قیمت‌ها در بعضی موارد ثابت و در مواردی دیگر کاهشی بوده است.

قیمت منطقی پراید چقدر است؟

وی ادامه داد: خرید و فروش در بازار خودرو به ندرت انجام می‌پذیرد و فقط اگر کسی به خودرو نیاز داشته باشد اقدام به خرید می‌کند. اینگونه افراد هم اغلب به سمت خرید خودروهای ارزان‌قیمت می‌روند. هم اکنون قیمت‌های فعلی پراید غیر منطقی است و باید به نزدیک به ۴۰ الی ۳۰ میلیون تومان برسد. در هر صورت زمانی که در بازار خریدار وجود نداشته باشد قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند و این روند ادامه خواهد داشت. با توجه به این که خریدار اقدام به خرید خودرو نمی‌کند این بدان معنا است که قیمت‌ها را بالا می‌دانند. اگر خودروهایی که در کف کارخانه‌ها مانده است به بازار راه پیدا کند قیمت‌ها بیش از پیش شکسته می‌شود. در طول ۴۵ روز اخیر پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نزدیک به ۳۶ میلون تومان کاهش قیمت داشته است. با توجه به دستکاری قیمت‌ در سایت‌ها، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ تا ۱۳۲ میلیون تومان هم رسیده بود.

خرید از نمایشگاه یا سایت؟

موتمنی در پایان گفت: خوشبختانه قیمت‌ها به مرور در حال کاهش است ولی عرضه شرایط مناسبی را همچنان ندارد. خودرو یک کار تخصصی است و تمام کلاه‌برداری‌ها از طریق سایت‌ها انجام می‌شود. خریداران باید خریدها را از نمایشگاه‌ها و مراکزی که پروانه کسب دارند انجام دهند و در این صورت مشکلی به وجود نخواهد آمد. زمانی که از فضای مجازی خریداری انجام می‌شود ممکن است قیمت‌ها بالاتر از حد معمول یا خودرو دچار مشکل فنی باشد. این نکته را هم باید گفت که شیوه قیمت‌گذاری نمایشگاه‌داران بر اساس عرضه و تقاضا است.

گسترش نیوز

قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی

تحریم خودروسازان توسط بیمه مرکزی

مشکلات مهم فعلی صنعت خودرو چیست؟

تأثیر خصوصی سازی خودروسازان بر کیفیت خودروها

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "قیمت خودروها رو به کاهش است"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
کوروش وطن خواه
مهمان

حیف اسم خودرو که تو سال ۲۰۱۹ روی این ضایعات فلزی ایران گاری و خرپا میزارید