قیمت برخی از خودروهای داخلی در بازار / ۱۴ آبان ۱۴۰۱

بروزرسانی در: شنبه 14 آبان 01 ساعت 12:16
قیمت برخی از خودروهای داخلی در بازار / 14 آبان 1401

بروزرسانی ۱۴ آبان ۱۴۰۱: به دنبال نوسانات قیمت دلار، بازار خودرو با افزایش قیمت شدید برخی خودروها روبه رو شده است.

بازار خرید و فروش خودرو در طول یک ماه اخیر همانند ماه های گذشته شاهد رونق معاملات نبود اما این هفته نوسانات قیمت دلار عاملی شده تا رکود بازار خودرو تشدید شده و به نوعی رکود خرید و فروش بیشتر شود. متاسفانه رشد قیمت ها در برخی از خودروها به بیش از ۵۰ میلیون تومان می رسد که همین امر بی رغبتی مردم را برای خرید افزایش داده است.

به اعتقاد فعالان بازار، بازار خودرو بلاتکلیف تر از ماه های گذشته با توقف معاملات روبرو شده است و اخبار آغاز واردات خودرو نیز نتوانسته است رونقی را در بازار به وجود بیاورد چرا که به اعتقاد فروشندگان خودرو اگر قرار بر واردات باشد خودروها راهی بورس شده و در آنجا قیمت های بالایی ثبت می کنند همین امر عاملی می شود تا قشر متوسط جامعه نتوانند نسبت به خرید این خودروها اقدام کنند و به نوعی همچنان این خودروها لوکس محسوب می شوند.

 

قیمت برخی از خودروهای داخلی در بازار:

۲۰۶ تیپ ۲: ۳۲۰ میلیون تومان
۲۰۶ تیپ ۳: ۳۴۳ میلیون تومان
پارس سال: ۳۲۰ میلیون تومان
پارس ال ایکس: ۴۱۰ میلیون تومان
۲۰۷ دستی پانوراما: ۴۳۴ میلیون تومان
هایما اس۵: ۹۵۰ میلیون تومان
هایما اس۷: ۱۰۶۰ میلیون تومان
کوییک: ۲۱۲ میلیون تومان
کوییک آر: ۲۲۰ میلیون تومان
ساینا: ۲۱۵ میلیون تومان
شاهین: ۳۵۷ میلیون تومان

 

بروزرسانی ۲ آبان ۱۴۰۱: بررسی بازار خودروهای پرتیراژ نشان می دهد که در مهرماه، قیمت پرتیراژهای خودروسازان ۲ تا ۲۲ میلیون تومان افزایش قیمت پیدا کرده‌ است.

این در حالی است که قیمت تیبا یک میلیون تومان و شاهین (تولید ۱۴۰۰) و هایما S7 توروبوپلاس در محصولات ایران‌خودرو هر یک پنج میلیون تومان ریزش داشته‌اند. به گزارش خراسان، داده های این گزارش حاکی از این است که در کل، فعالان بازار خودرو، در خرید خودروهای ایران خودرو، سود بیشتری برده اند. به طوری که رشد قیمت محصولات این خودروسازی به ۵.۹ درصد برای پژو پارس ال ایکس و پژو ۲۰۶ نوع ۵ (۱۳۹۹) هم رسیده است. پس از این دو خودرو، خودروهای رانا پلاس و سمند ال ایکس نیز به ترتیب بازده قیمت ۴.۹ و ۴.۳ درصد داشته اند.

از سوی دیگر، بازار خودروهای سایپا ماه نسبتاً آرامی را پشت سر گذاشته اند. بررسی رشد قیمت خودروهای منتخب این خودروسازی نشان می دهد که به جز کوییک دنده ای با بازده ۴ درصد، بقیه خودروهای این خودروسازی با رشد اندک تا ۱.۵ درصد برای ساینا  یا حتی افت تا ۱.۴ درصد برای شاهین ۱۴۰۰ داشته اند.  

در مجموع، با توجه به وضعیت نسبتاً آرام بازار ارز در مهرماه (به رغم نوسان مقطعی)، به نظر می رسد رشد قیمت ها در بازار خودرو، عمدتاً ناشی از تورم عمومی و نیز تغییرات عرضه خودروسازان به بازار بوده است. هر چند گزارش تسنیم نیز به نقل از فعالان بازار خودرو حاکی است که مشتری چندانی این روزها در بازار خودرو وجود ندارد.

قیمت برخی از خودروهای داخلی در بازار / 2 آبان 1401
 
ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar