قیمت عجیب پراید در فضای مجازی

بروزرسانی در: سه شنبه 30 فروردین 01 ساعت 15:20
قیمت عجیب پراید در فضای مجازی

سعید موتمنی درباره آخرین وضعیت قیمت خودروی داخلی گفت: در بازار  فعلا تغییری مشاهده نمی‌شود و قیمت‌ها تا این لحظه قیمت‌های هفته گذشته است. در اکثر محصولات چه وارداتی، چه مونتاژ و داخلی تغییر محسوسی از نظر قیمتی دیده نمی‌شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران افزود: در فضای مجاز قیمت پراید تا ۱۹۵ و ۱۹۶ میلیون اعلام شده ولی می‌توان امروز آن را تا ۱۹۲ تا ۱۹۳ میلیون تومان هم خریداری کرد. امروز ۲۰۶ تیپ ۲ حدود ۲۹۰ میلیون تومان، ۲۰۷ دنده‌ای ۳۸۳ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ حدود ۲۷۰ میلیون تومان اعلام شده است.

وی با بیان اینکه قیمت پراید در فضای مجازی تا ۲۰۰ میلیون هم رسیده ولی در واقعیت این گونه نیست، خاطرنشان کرد: این روزها تاثیر شبکه‌های اجتماعی بسیار زیاد است و وقتی خودرو به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده، در کالای سرمایه‌ای این خبرهای فضای مجازی تاثیرگذار است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران درباره تاثیر حذف قرعه کشی‌ها بر قیمت خودرو گفت: مساله قرعه‌کشی نیست بلکه بازار نیازی دارد که باید تامین شود، وقتی نیاز بازار تامین نمی‌شود و برای یک کالای محدود مشتری زیاد است، فاصله قیمتی برای آن کالا بوجود می‌آید.

سعید موتمنی افزود: در طی ۳ سال گذشته نیاز بازار به خودرو تامین نشد و این فاصله قیمتی ایجاد شد که مصرف‌کننده برای خرید ۲۰۶ تیپ ۲ که در کارخانه ۱۴۹ میلیون تومان قیمت دارد، باید ۲۹۰ میلیون پول پرداخت کند که این ۱۴۰ میلیون فاصله قیمت کارخانه تا بازار را مصرف کننده نهایی باید پرداخت کند. برای از بین بردن این فاصله قیمتی باید تولید و عرضه خودرو را بیشتر کرد و اگر این نیاز بازار تامین شود، فاصله قیمتی از بین خواهد رفت و این مشکل برای قیمت خودرو پیش نمی‌آید.

ایلنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar