نحوه تعیین قیمت متعارف خودرو اعلام شد

دوشنبه 22 اردیبهشت 99 ساعت 16:23
نحوه تعیین قیمت متعارف خودرو اعلام شد

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان گفت: قیمت خودرو درب کارخانه به علاوه ۱۰ درصد سود، قیمت متعارف کف بازار خواهد بود.

عباس تابش رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید‌کنندگان امروز در نشست  تنظیم بازار گفت: قیمت‌‌های جدید خودرو که فردا اعلام می‌شود، مشمول خودروهایی که تحویل آنها به تعویق افتاده، نمی‌شود.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان با ذکر اینکه خودروسازان مکلفند که هر ماه میزان تولید‌ات خود را به سازمان حمایت اعلام کنند، افزود: سازمان حمایت هر سه ماه یکبار میزان تولید و عرضه خودرو را رصد خواهد کرد.

وی با ذکر اینکه محدودیت‌هایی برای ثبت‌نام متقاضیان پیش فروش خودرو در نظر گرفته شده است، گفت: داشتن ۱۸ سال سن و گواهی نامه برای پیش خرید خودرو الزامی شده است.

تابش با تاکید بر اینکه سند خودروهای پیش فروش شده تا یک سال در رهن باقی خواهد ماند، اظهار داشت: هر کد ملی که در سه سال اخیر خودرویی پیش خرید نکرده، قادر به ثبت‌نام برای خرید خودرو خواهد بود.

رییس سازمان حمایت تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان بیان داشت: همچنین متقاضیان خرید خودرو نباید دارای پلاک جاری باشند و این موضوع از نیروی انتظامی استعلام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه کلیه شرکت‌ها مکلفند قیمت‌ مصوب را درج کنند، بیان داشت:  قیمت خودرو درب کارخانه به علاوه حداکثر ۱۰ درصد سود قیمت متعارف در کف بازار است.

تابش بیان داشت: سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در سراسر کشور، نمایندگی‌های خودروساز و بازرسان مکلفند معیار قیمت را فرمول یاد شده قرار دهند و بازرسان باید هر گونه گران‌فروشی را به تعزیرات گزارش کنند.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar