کاهش قابل توجه قیمت خودروهای وارداتی و داخلی در بازار

دوشنبه 20 خرداد 98 ساعت 10:15
کاهش قابل توجه قیمت خودروهای وارداتی و داخلی در بازار

اگر خودروسازان به تعهدات خود عمل کنند و خودروهای پیش فروش شده را تحویل دهند، روند ریزش قیمت خودرو سرعت خواهد گرفت.

سعید موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با اعلام این مطلب افزود: قیمت خودرو کاهشی قابل توجه را در روزهای گذشته تجربه کرده است ولی هنوز حباب خودرو تخلیه نشده است چون که عرضه خودرو از طرف خودروسازان هنوز مناسب نیست.

 وی به افزایش قیمت خودرو از طرف بعضی خودروسازان هم اشاره کرد و گفت: کرمان خودرو امسال در چند نوبت قیمت‌هایش را افزایش داده است در حالی که علتی برای این اقدام نبود. همین افزایش قیمت از طرف کارخانه موجب می‌شود بازار با سکته مواجه شود.

او با اشاره به اینکه ریزش قیمت‌ها امروز بسیار قابل توجه است، گفت: امروز قیمت خودروی ۴۰۵ اگرچه از طرف بعضی سایت‌ها ۸۵ میلیون تومان اعلام شده است ولی همکاران ما این خودرو را بالاتر از ۸۰ میلیون تومان نمی‌خرند.

وی با تاکید بر اینکه قیمت‌ها همچنان در حال کاهش است، اضافه کرد: پیش بینی می‌کنم در روزهای آینده قیمت این خودرو به ۷۲ میلیون تومان برسد چون که اگر قرار باشد این قیمت ۵ درصد بالاتر از تحویل قیمت کارخانه باشد، در همین حد و اندازه خواهد بود.

موتمنی با اشاره به اینکه قیمت پژو پارس هم از ۱۱۵ میلیون تومان ابتدا به ۱۰۴ میلیون تومان و سپس به ۹۸ میلیون تومان رسید، گفت: خودروی پژو پارس امروز بالاتر از ۹۴ میلیون تومان خریدار ندارد و احتمالاً با طی همین روند به ۸۶ میلیون تومان خواهد رسید.

او در خصوص قیمت کنونی خرید و فروش پراید گفت: پراید ۱۳۱ هر چند ۴۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت خورده است ولی بالاتر از ۴۳ میلیون تومان خریدار ندارد و به زودی بر همین قیمت تثبیت می‌شود.

وی در جواب به این پرسش که چرا قیمت پراید ۱۱۱ همچنان در محدوده ۵۲ میلیون تومان باقی مانده؟ توضیح داد: علت ماندگاری قیمت این است که این مدل خودرو از طرف سایپا عرضه نمی‌شود و در صورت عرضه به سرعت قیمت آن کاهش خواهد یافت.

به گفته وی پژو ۲۰۶ هم به شدت با کاهش قیمت مواجه است. او در این مورد افزود: این خودرو پیش‌تر به قیمت ۱۱۰ میلیون تومان رسید ولی امروز کسیان را بالاتر از ۹۰ میلیون تومان نخرید و در روزهای آینده قیمت این خودرو ۸۲ میلیون تومان می‌شود. به گفته وی کف قیمتی ۲۰۶ همان ۵۸ میلیون تومانی است که در بهمن ماه سال اخیر در بازار بود. 

این فعال صنفی در خصوص میزان کاهش قیمت خودرویی مانند سانتافه که تا یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان پیشروی کرده بود، گفت: این خودرو امروز ۸۴۰ میلیون تومان هم فروش نرفت یعنی بازار کاهش ۲۶۰ میلیون تومانی قیمت این خودرو را هم کافی نمی‌داند.

او تاکید کرد: سوناتا هم با کاهش صد میلیونی قیمت به ۷۵۰ میلیون رسیده و خودروی توسان هم حتی با قیمت ۷۸۰ میلیون تومان خریدار ندارد.

وی در خصوص وضعیت قیمت پژو۲۰۰۸ نیز گفت: این خودرو تا هفته قبل ۳۳۲ میلیون تومان بود ولی امروز همکاران آن را به قیمت ۳۰۰ میلیون هم نخریدند و پیش‌بینی می‌شود قیمت این خودرو هم به حدود ۲۸۰ میلیون تومان برسد.

وی گفت: ما قبلاً هم هشدار داده بودیم که اگهی‌های فیک در فضای مجازی موجب شده است قیمت‌ها رو به افزایش بگذارد چون که از فرودین ماه تا کنون هم نه قیمت ارز افزایش یافته و نه تغییر جدیدی در این بازار رخ داده است. 

خبرآنلاین

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar