گران شدن خودرو موضوع عجیبی نیست

چهارشنبه 23 بهمن 98 ساعت 11:04
گران شدن خودرو موضوع عجیبی نیست

یک کارشناس خودرو در مورد افزایش قیمت خودرو گفت: هم اکنون دلار در حدود ۱۰ الی ۱۴ درصد افزایش قیمت داشته، پس طبیعی است که قیمت خودرو هم افزایش یابد و گران شدن خودرو موضوع عجیبی نیست.

کاظم محمدی نیکخواه با اشاره به احتکار خانگی خودرو اظهار کرد: عده‌ای بدون این‌که سابقه‌ای از خرید و فروش خودرو داشته ‌باشند زمانی که دلار حدود ۱۰ هزار تومان بود خودروهایی را خریداری کرده و در پارکینگ خانه خود نگه داشته‌اند و حال که دلار بالا رفته‌، قیمت خودروی خود را بالا می‌برند.

وی افزود: این افراد، همان خرده پاهایی هستند که همواره در وحشت و هراس قیمت دلار قرار دارند و این وحشت و هراس، عامل ایجاد کننده اتفاقاتی است که در بازار خودرو شاهد هستیم.

این کارشناس بازار خودرو در مورد تأثیر عدم ثبات ارزی بر قیمت خودرو عنوان کرد: هنگامی که قیمت پژو ۲۰۶ به ۱۲۰ میلیون تومان می‌رسد؛ واضح است که مردم خرید نخواهند کرد؛ ولی فروشنده همان خودرو در هر لحظه قیمت خودرو را باتوجه به تغییرات قیمت دلار بررسی کرده و از افزایش قیمت آن خوشحال می‌شود و این موضوع، یعنی تغییرات آنی قیمت و عدم ثبات ارز، بزرگ‌ترین صدمه را به تمام جامعه اعم از همان فروشنده و خریدار، وارد خواهد کرد.

محمدی نیکخواه ادامه داد: البته خودروسازان هم با توزیع قطره چکانی خودرو در بازار، بر این وضعیت دامن می‌زنند و هم‌چنین نقدینگی سرگردان در دست مردم، انگیزه‌ای برای خرید خودرو و نگه‌داری آن شده و در نهایت منجر به افزایش خودرو خواهد شد.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar