تصاویر و مشخصات رسمی کادیلا؛ تندر ۹۰ جدید

بروزرسانی در: سه شنبه 26 اردیبهشت 02 ساعت 10:15
تصاویر و مشخصات رسمی کادیلا؛ تندر 90 جدید

پارس‌ خودرو رسما عکس‌هایی از نمای داخلی و بیرونی کادیلا منتشر کرده است. اطلاعات جدید از امکانات و تجهیزات این خودرو وجود دارد.

حدود سه سال پیش، اولین تصاویر گرافیکی از پروژه جدید سایپا به نام P90 منتشر شد. این محصول، حالا به نام کادیلا و نسخه‌ی ایرانیزه از تندر ۹۰ شناخته می‌شود؛ درحالی‌که حق استفاده قانونی از پلتفرم داچیا لوگان را دارد.

پارس‌خودرو امیدوار است کادیلا در نیمه‌ی دوم سال ۱۴۰۲ عرضه شود. برای این مدل، پیشرانه ME16 استفاده خواهد شد که عملا، قوی‌تر از موتور تندر ۹۰ است. پیشرانه ۱/۶ لیتر ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ برای کادیلا، ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. استاندارد آلایندگی این خودرو، یورو ۵ است و  سیستم زمان‌بندی متغییر سوپاپ‌ها (VVT-i) دارد.

اولین سری کادیلا، مجهز به گیربکس دستی ۵ سرعته مدل ۵F18 طرح آیسین ژاپن (مشابه شاهین) خواهد بود. مدل‌های دنده اتوماتیک، گیربکس ۶ سرعته ساخت DAE خواهند داست. باتوجه به اینکه چانگان چین، مالکیت کارخانه‌های گیربکس سازی DAE را در اختیار دارد؛ می‌توان اطمینان داشت که جعبه‌دنده‌های طرح آیسین موجود در ایران نیز، وارد شده از چین یا تولید ایران تحت لیسانس شرکت چینی باشند.

کادیلا در تمام مدل‌ها دارای مانیتور لمسی تهویه اتوماتیک، حسگر و نشان‌دهنده باد تایرها، سیستم حفظ خودرو در شیب (auto hold)، پایداری الکتریکی (ESP)، روشنایی روز (Day light)، تریم داخلی چرم مصنوعی، کامپیوتر سفر، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، ترمزهای دیسکی جلو و کاسه‌ای عقب، رینگ‌های آلومینیوم، دوربین و سنسور پارک عقب، فرمان کمکی برقی و دوکیسه هوا خواهد بود.

تنها تصویر منتشر شده از کابین، نشان تجاری جدید روی فرمان را نشان می‌دهد که احتمالا مختص پارس خودرو و متفاوت از طرح سایپا است. پنل پشت فرمان نیز، ظاهری شبیه به نمونه‌های دیده شده در مدل‌های قدیمی بی‌ام‌و دارد. دیگر اجزای داشبورد، تفاوت چندانی با کابین رنو ساندرو نشان نمی‌دهند.

در نمای اصلی، چراغ‌های بزرگ و تهاجمی، مجهز به روشنایی روز، با حالتی مدرن‌تر نسبت به تندر ۹۰ وجود دارند. طرح ۶ ضلعی برای جلوپنجره نیز، هماهنگ با دیگر اجزا دیده می‌شود اما عبارت بزرگ و ناخوشایند “پارس خودرو” که با اندازه‌ای بزرگ و به زبان فارسی در فضای بین چراغ‌های جلو نصب شده است؛ آزاردهنده به نظر می‌رسد.

در نمای عقب نیز، تاکید بر نصب چراغ‌های بزرگ برای خودرویی با ابعاد کوچک، نکته‌ی منفی پارس خودرو کادیلا محسوب می‌شود. در محل بین چراغ‌ها روی کاپوت عقب، حجم‌دهی یا هیجان خاصی اعمال نشده است. همچنین بخش بزرگی از سپر پشت خودرو با پلاستیک سیاه رنگ ارزان‌قیمت ارائه می‌‌شود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "تصاویر و مشخصات رسمی کادیلا؛ تندر ۹۰ جدید"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
آرش
مهمان

شما که بیرونش رو به روز کردید. دستگیره در رو هم درست میکردید. داخل کابین رو هم باید تغییر میدادید.

علی
مهمان

بزرگترین مزیت خودروی ال ۹۰ موتور و گیربکس بسیار هماهنگ آن بود که باعث خوشنامی آن شده بود یادش بخیر یک مدل ۹۱ داشتم عروسک ولی درسته پارس خودرو اومده موتور ۲۰۶ استفاده کرده ولی گیربکس شاهین بسیار کلاچ سخت بوده و قاتل دیسک صفحه می باشد و دوم تو رو خدا این چراغ ها دوتکه روی درب صندوق عقب و بدنه رو جم کنید غیر از افزایش هزینه و سنگین‌تر شدن درب صندوق عقب هیچ حسنی ندارد تنها دلیل تولید کادیلا به نظر من رنگ کردن گنجشک و فروختن آن به جای قناری می باشد