رونمایی کیا K5 یا اپتیما ۲۰۲۳ در ایران

بروزرسانی در: سه شنبه 28 آذر 02 ساعت 12:37
رونمایی کیا K5 یا اپتیما 2023 در ایران

خودروی وارداتی کیا K5 یا همان اپتیما ۲۰۲۳ برای خبرنگاران معرفی و رونمایی شد.

در مراسمی خودرو وارداتی کیا K5 یا همان اپتیما ۲۰۲۳ در محل نمایشگاه مرکزی شرکت کوشا خودرو رونمایی و معرفی شد.

یکی از مدیران کوشا خودرو، قیمت خودرو کیا k5 که به دست مصرف کننده نهایی می رسد را کمتر از ۳ میلیارد تومان اعلام کرد. البته هنوز این خودرو وارد سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی برای عرضه نشده است.

براساس این گزارش، خودرو کی ۵ از یک موتور ۲ لیتری با حداکثر توان ۱۵۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۹۶ نیوتن متر بهره می برد. این خودرو ۴ سیلندر با حجم باک ۶۰ لیتری از میزان مصرف سوخت ترکیبی ۶.۳ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر برخوردار می باشد.

خودرو K5 به گیربکس اتوماتیک شش سرعته مجهز است و طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب ۴۹۰۵، ۱۸۶۵ و ۱۴۴۵ میلی متر می باشد. ظرفیت صندوق عقب در اپتیما ۲۰۲۶ نیز ۴۵۳ لیتر اعلام شده است.

سیستم تعلیق جلو در خودرو کی ۵ مک فرسون و سیستم تعلیق عقب مولتی لینک است و این خودرو با رینگ آلومینیومی به سایز ۱۷ عرضه خواهد شد.

خودرو کیا K5 به سیستم فرمان MDPS(فرمان کمکی برقی) مجهز شده و مکانیزم غربیلک و ستون فرمان تلسکوپی جمع شونده قابل تنظیم است.

سیستم ترمز در جلو و عقب بصورت دیسکی و ضد قفل است و سیستم ترمز دستی در خودرو مورد اشاره از نوع پدالی می باشد.

در خصوص سیستم های ایمنی در کی ۵ می توان به هشدار تنظیم نبودن و کم بودن میزان فشار هوای درون تایر TPMS، کمربند ایمنی پیش کشنده از نوع ELR راننده و سرنشین جلو، کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو اشاره کرد.

کیا K5 همچنین از هشدار باقی ماندن سوییچ در زمان ترک خودرو، آلارم دزدگیر، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر و قفل کودک برای درب های عقب به عنوان سیستم های رفاهی این خودرو بهره می برد.

آینه های جانبی برقی به همراه گرم کن برقی، شیشه بالابر راننده و سرنشین جلو و عقب برقی، چراغ های نور بالا و نور پایین از نوع هالوژن، چراغ روشنایی روز و مه شکن جلو و عقب نیز از دیگر امکانات این خودرو معرفی شده است.

یادآور می شود که در حال حاضر خودروهای کیا از سوی شرکت کوشا خودرو وارد کشور و عرضه می شود.

پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar