اخذ الکترونیکی عوارض آزادراه‌های کشور تا پایان خرداد

دوشنبه 12 اردیبهشت 01 ساعت 11:38
اخذ الکترونیکی عوارض آزادراه‌های کشور تا پایان خرداد

صداوسیما، خیرالله خادمی گفت: تفاهمنامه‌ای با راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی برای اخذ عوارض امضا شده، اما از لحاظ قانونی، هیچ اجباری برای اخذ عوارض آزاد راهی بصورت الکترونیکی تا سال ۱۴۰۱ وجود نداشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: خوشبختانه در لایحه بودجه امسال در تبصره ۱۸، پیش بینی الکترونیکی شدن اخذ عوارض آزاد راه‌ها شده است و از این پس، چنانچه افراد به هردلیل نتوانند عوارض خود را پرداخت کنند، هم در زمان تمدید بیمه و هم در زمان پرداخت خلافی، عوارض آزادراهی از بدهکاران اخذ می‌شود و از زمانی که با پلیس برای اخذ عوارض آزادراهی تفاهم نامه امضا شد شرایط برای اخذ عوارض بهتر شد.
وی تاکید کرد: طبق قانون، تا تاریخ ۱۴۰۱/۳/۳۱ این قانون باید عملیاتی شود، اما تا تجهیزات به صور کامل نصب نشود اجرایی نخواهد شد و طی جلساتی که با شرکت‌های آزاد راهی و پلیس گذاشته شد مسائلی همچون عوارض بالای آزاد راه‌های تازه تاسیس بررسی شد.

خادمی افزود: در حال حاضر ۸ آزادراه کشور مجهز به زیرساخت‌های اخذ عوارض الکترونیکی هستند و یک آزادراه در حال ساخت و ۱۰ آزادراه دیگر در حال نصب تجهیزات هستند و ۲۱ آزادراه نیز در حال انجام است.
وی در پاسخ به این که مشکلات پرداختی نرم افزار‌های اخذ ازاد راهی رفع شده است یا خیر گفت: تا حد امکان مشکلات به حداقل رسیده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar